به گزارش پارس به نقل از ایسنا، این سوالی است که در ادامه وظایف رسانه ای و اطلاع رسانی خود در آستانه رویداد بزرگ سیاسی کشور در ارتباط با جریان های سیاسی مطرح در کشور از جمله؛ اصولگرایان، حامیان دولت، اصلاح طلبان و مستقل ها در قالب نظرسنجی از مخاطبان مطرح کرد.

در یک نگاه کلی نتایج این نظرسنجی نشان می دهد که همه گروههای سیاسی به رغم تفاوت هایی دارای پایگاه رای قابل تاملی هستند که نوید دهنده انتخابات پرشور می تواند باشد.

در این نظرسنجی که به مدت ۲ روز برگزار شد مجموعا ۲۰۱۵۰ نفر شرکت و به ترتیب زیر نظرات خود را اعلام کردند:

اصولگرایان: ۲۳.۱ درصد

حامیان دولت: ۴۱.۳ درصد

اصلاح طلبان: ۳۳ درصد

مستقل ها: ۲.۷ درصد

روند آرا طی دو روز نظرسنجی نشان می دهد که در ابتدا موج نخست مخاطبان، رای اصلاح طلبان را پیش انداخت اما در ادامه اطلاع رسانی رسانه های دولت که خبر این نظرسنجی را در سایت های خبری خود انتشار و مخاطبانشان را به رای دادن به گروه متبوع خود تشویق کردند، تغییراتی در نتایج را شکل داد و به رقابت بیشتر در میان مخاطبان دامن زد، اما در ادامه با ثبات نسبی این دو گروه، انتخاب گزینه اصولگرایان نیز در نهایت افزایش محسوسی یافت.

تاکید بر این نکته ضروری است که شعار انتخاباتی ایسنا در انتخابات پیش رو « مشارکت حداکثری، اخلاق انتخاباتی» براساس سه اصل « اخلاق» ، « امید» و « آگاهی» است تا ان شاءالله با عنایت الهی انتخاباتی با نشاط و پرشور با مشارکت حداکثری آحاد مردم و با رعایت دقیق موازین قانونی فراهم آید تا آن گونه که مقام معظم رهبری فرموده اند حماسه ای سیاسی شکل بگیرد. بی تردید برای ایجاد حماسه حضور همه آحاد مردم و مشارکت همه گروههای سیاسی با سلایق مختلف البته در چارچوب نظام مقدس جمهوری اسلامی ضروری است.

شاید اگر قرار بود به نتیجه ای قطعی در این نظرسنجی دست یابیم یا پیش داوری انجام دهیم، باید تا رسیدن به تعداد قابل توجه تری از شرکت کنندگان نسبت به تعداد واجدین شرایط رای دادن در انتخابات صبر می کردیم، اما از آن جا که نه چنین هدفی داشته ایم و نه به دنبال چنین جایگاهی بوده ایم، این اقدام را تنها در راستای استفاده از ابزار تشویق به حضور و همراهی مخاطبان انجام دادیم؛ چراکه شرکت تعداد ۲۰۱۵۰ نفر در این نظرسنجی، در برابر آخرین آمار کثیر واجدین شرایط رای دادن که تازه آن هم تا تاریخ ۱۲ اسفند ماه ۱۳۹۰ در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۴۸ میلیون و ۲۸۸ هزار و ۷۹۹ نفر اعلام شده بود، الزاما ملاک نتیجه گیری قطعی نخواهد بود. اگرچه می تواند در تحلیل بهتر شرایط مفید واقع شود.

ایسنا بر آن است که حسن بزرگ این نظرسنجی جدای از نتایج حاصل از آن اثبات مشارکت سلایق مختلف در انتخابات و نوید دهنده رقابتی پرشور میان گروههای سیاسی قانونی در کشور است.

امیدواریم مخاطبان فهیم ایسنا با ارائه نظرات و پیشنهادات خود این خبرگزاری را در راستای اهداف مطرح شده همراهی نمایند.