به گزارش پارس به نقل از ایرنا، در این رزمایش مشترک 300 تن از کارکنان دستگاه های امنیتی، انتظامی و اجرایی استان تهران در قالب 9 کارگروه حضور دارند.

عزیزالله خسروجردی مدیرکل پدافند غیرعامل استاندار تهران در این ارتباط به خبرنگار ایرنا گفت: این رزمایش بر اساس ابلاغ فرمانده قرارگاه دفاع پرتویی و هسته ای کشور با حضور جمعی از مسئولان لشکری و کشوری با محوریت قرارگاه پدافند پرتویی استان تهران برگزار می شود.

وی از ایجاد دو قرارگاه ستاد فرماندهی و هدایت و قرارگاه تاکتیکی همزمان با برگزاری این رزمایش خبر داد و گفت: قرارگاه ستاد فرماندهی و هدایت رزمایش در محل استانداری تهران و قرارگاه تاکتیکی نیز در محل برگزاری رزمایش واقع در منطقه شش پایتخت قرار دارند.

دبیر قرارگاه پدافند پرتویی استان تهران با تاکید بر این که برگزاری این رزمایش مشترک به معنای بروز خطر در شهر تهران نیست، خاطرنشان کرد: باتوجه به این که راکتور تحقیقاتی شهید شهریاری در تهران قرار دارد، دستگاه های اجرایی مرتبط باید آمادگی کافی را برای مقابله با حوادث احتمالی پرتویی داشته باشند.

وی درخصوص برنامه و نحوه اجرای این رزمایش نیز گفت: مدیریت وضعیت اضطراری ناشی از بروز حادثه برای خودروی حمل کننده رادیوداروهای دارای مواد پرتوزا محور اصلی رزمایش حضرت سیدالشهدا(ع) است.

خسروجردی هدف اصلی برگزاری این رزمایش را سنجش سطح آمادگی دستگاه های مقابله کننده با حوادث پرتویی در مدیریت واحد ذکر کرد.

به گفته دبیر قرارگاه پدافند پرتویی استان تهران، فرماندهی این رزمایش را سید حسین هاشمی استاندار تهران برعهده دارد.

روز شنبه گذشته نیز رزمایش پدافند غیرعامل با قطع برق 37 دستگاه اجرایی حساس، مهم و حیاتی به منظور ارزیابی کامل میزان آمادگی این دستگاه ها برای رویارویی با شرایط اضطراری در استان تهران برگزار شد.