~~به گزارش پارس ، به نقل از خبرگزاری ایسنا زهرا ساعی افزود: تعامل بین دستگاهی در زمینه توانمندسازی جوانان در حوزه ازدواج می‌تواند در دستیابی دستگاه‌ها به نقشه راه واحد موثر باشد. بدین ترتیب می‌توان به صورت منسجم به توانمندسازی جوانان برای ازدواج پرداخت.

وی تاکید کرد: دستگاه‌های متولی مثل وزارت ورزش و جوانان می‌توانند عملکرد خوبی در زمینه توانمندسازی جوانان برای ازدواج داشته باشد. اقدامات خوبی نیز انجام شده است ولی کافی نیست.

ساعی درباره برنامه‌های اداره کل امور بانوان استانداری تهران به مناسبت هفته ازدواج گفت: فرمانداری‌های استان تهران برنامه‌هایی را در زمینه ازدواج آسان دارند علاوه بر آن شهرستان‌ها در زمینه اعطای کمک جهیزیه به زوجین جوان فعال هستند و یک بخشی از جهیزیه آنان را تهیه می‌کنند.

وی اضافه کرد:‌ بعضی شهرستان‌ها ستاد مشاوره‌ برای ارایه مشاوره به زوج‌های جوان تشکیل داده‌اند. اداره‌های مختلف مثل بهزیستی و اداره کل ورزش و جوانان استان تهران به طور خاص برای زوجین جوان در آستانه ازدواج یا زوجینی که به‌تازگی ازدواج کرده‌اند، مشاوره‌های خانوادگی ارائه می‌دهند علاوه بر آن در برخی شهرستان‌ها همایشی برای تجلیل از زوجین خوشبخت که 5 سال اول زندگی مشترک را طی کرده‌اند و زندگی مشترکشان به ثبات رسیده است، برگزار می‌شود.