به گزارش پارس به نقل از خبرانلاین، وی با یادآوری آیه ۹ سوره مبارکه صف و آیه ۵ سوره مبارکه قصص بر ضرورت تحقق وعده الهی مبنی بر حاکمیت جهانی اسلام و وراثت و حکومت بندگان شایسته تاکید کرد و گفت: شکی نداریم که باید حکومت جهانی اسلام جهت تحقق اجرای شریعت الهی شکل بگیرد و این اولین اصل مشترک بین نهضت عاشورا و انقلاب حضرت مهدی (عج) است.

کواکبیان به دومین اصل مشترک یعنی تکیه بر فطرت الهی انسان ها و از جمله موضوع ظلم ستیزی و عدالتخواهی اشاره کرد و گفت: امام حسین (ع) برای مبارزه با ظلم قیام کرد و حضرت مهدی (عج) هم عدالت گستر جهانی است و بساط ظلم و استکبار همه ظالمان را برچیده و دنیایی سراسر عدل را برپا خواهد کرد.

کواکبیان به برخی فسادهای مالی و بانکی اشاره کرد و گفت این ها نه در مکتب حسینی و نه در مکتب مهدوی هیچگونه توجیهی ندارد و باید رانت خواران و سودجویان به سزای اعمال خویش برسند و حق الناس هم در تمامی انتخابات از جمله انتخابات نظام مهندسی هم منطبق با همان اصل عدالت باید رعایت شود.

دبیر کل حزب مردم سالاری آگاهی بخشی و دانایی محوری را مبنای سوم برای نهضت عاشورا خواند و با اشاره به خطبه های امام حسین (ع) که همواره بر انتخاب آگاهانه مسیر حرکت و داشتن بصیرت حسینی از طریق خاموش کردن چراغ در شب عاشورا (که هیچکس کورکورانه راه را طی نکند) تاکید می شود گفت:‌ عین همین مسیر در انقلاب جهانی حضرت مهدی (عج) طی می شود.

وی با اشاره به موضوع بر جام و ضرورت کسب اطلاع از جزئیات آن به نحوه تصویب آن در مجلس انتقاد کرد و گفت: خوشبختانه با تائید مقام معظم رهبری مشخص شد کسانی که تیم مذاکره کننده را خائن می خواندند چه اشتباهی کردند و متاسفانه هم اکنون نیز عده ای دست بردار نیستند و البته مردم باید این ها را بشناسند و بدانند که تداوم مخالفت بابرجام ناسازگاری با نظام است.

کواکبیان با اشاره به اینکه دانش آموزان مکتب حسینی باید همان دانش پژوهان مکتب مهدوی باشندگفت: روزآمد بودن ایده امام زمان (عج) حتی برخی از عناصر سنت گرا را به تعجب وا می دارد. لذا باید خودمان را آماده سازیم و نکند همانند برخی منتظران امام حسین (ع) که نامه نوشتند و سپس در رکاب یزید قرار گرفتند ما منتظران امام زمان (عج) نیز نتوانیم در رکاب آن عدالت گستر جهانی باشیم.

دبیرکل حزب مردم سالاری بحث اصلاح طلبی را محور مشترک چهارم در دو نهضت دانست و گفت: اصلاحات یعنی بسامان کردن نابسامانی ها یعنی همان امر به معروف و نهی از منکر که هیچکس نباید از آن غافل باشد.

کواکبیان با اشاره به سوره هود و آیه «فاستقم کما امرت» بر مقاومت و استقامت وعنصر شهادت طلبی به عنوان پنجمین محور مشترک قیام ابا عبدالله الحسین (ع) و نهضت جهانی امام زمان (عج) تاکید کرد و گفت: امروزه داعش جنایتکار با کمک امثال آل سعود در سوریه و عراق جنایت می کند و آل سعود نیز اساساً پاسخگوی فاجعه منا نیست لذا باید توجه کرد ما با تاکید بر استقامت ومقاومت حسینی (ع) می توانیم زمینه ساز انقلاب جهانی امام زمان (عج) باشیم.