به گزارش پارس ؛ مرتضی مبلغ که سابقه معاونت سیاسی وزیر کشور در دولت اصلاحات را در کارنامه سیاسی خود دارد، امروز یکی از موثرترین چهره‌های اصلاح‌طلب در پروژه انتخابات مجلس آتی است. او در شورای راهبردی اصلاح‌طلبان نیز عضویت دارد.

مرتضی مبلغ امروز در گفتگو با روزنامه اعتماد به تبیین راهبردهای انتخاباتی اصلاح‌طلبان پرداخت و گفت: شخصیتی مثل آقای عارف درصورت حضور، سرلیست خواهد بود.

عضو شورای راهبردی اصلاح‌طلبان در پاسخ به این سوال که اکنون برخی رسانه‌ها خطی را دنبال می‌کنند که به دنبال چهره‌هایی مثل ناطق و لاریجانی برای ائتلاف رفته است و در ائتلاف با محوریت رییس دولت یا لاریجانی ترجیحش آقای لاریجانی است؛ پاسخ داد: من تا به حال ندیدم از چهره‌های شاخص کارگزاران این حرف را بزنند. اعضای اصلی کارگزاران همسو و در جلسات، فعال هستند. البته ممکن است برخی تک‌پرانی‌ها هم باشد. آن‌هم به این علت است که ما سامان حزبی قوی‌ای نداریم. برخی نظر شخصی‌شان را می‌گویند.

وی با بیان اینکه اصلاح‌طلبان در حال حاضر در سطح تصمیم‌گیری هنوز به بحث‌های مصداقی ورود نکرده‌اند؛ گفت: ممکن است یک حزبی مواضع خاص خود را داشته باشد اما اصلاح‌طلبان به عنوان کسانی که تصمیم‌گیری‌های کلان می‌کنند و اجماعی که وجود دارد هنوز به این مرحله وارد نشده‌اند. این را به عنوان خبر می‌گویم. در هیچ محفل تصمیم‌گیری شورای اصلاح‌طلبان درباره مصادیق و لیست و سرلیست بحث نشده است.

مبلغ ضمن بیان اینکه انتخابات مجلس تقریبا بیش از دویست حوزه انتخابیه دارد و کاندیداها متکثر هستند و فرمول انتخابات الان بین دو سه هزار نفر است؛ در خصوص راهبرد اصلاح طلبان گفت: انتخابات مجلس خیلی پیچیده‌تر است. عوامل و انگیزه‌های متفاوت و متعددی در فرآیند انتخابات مجلس ورود می‌کند. الان برای تحقق فرآیند خرد جمعی و دنبال کردن منافع ملی در انتخابات مجلس مشکلات زیادی وجود دارد.

وی در ادامه اظهار داشت: طبیعی است که بعد از پیروزی ریاست‌جمهوری نوعی شبیه‌سازی در ذهن بسیاری افراد انجام گرفته است. به این شکل که فکر می‌کنند هر رییس‌جمهوری که می‌آید مجلس بعدی نیز در راستای همان رییس‌جمهور است. این مساله وقتی جدی‌تر می‌شود که برخی نوعی شبیه‌سازی با دوران اصلاحات و مجلس ششم انجام می‌دهند. طبیعی است که این موضوع در برخی انگیزه را بالامی برد که به صحنه بیایند و در پیروزی شریک شوند. [۱]

 

[۱] روزنامه اعتماد – چهارشنبه ۸ مهرماه ۱۳۹۴ شماره