به گزارش پارس ، اشرف بروجردی فعال اصلاح طلب و معاون اجتماعی و امور شوراهای وزیر کشور در دولت اصلاحات در گفت‌وگو با راه دانا در خصوص برنامه جریان اصلاحات برای انتخابات آتی مجلس اظهار داشت: قطعا هر حزب سیاسی باید برنامه داشته باشد و فعالیت های خودش را شروع کند و الا حزب و تشکل سیاسی نیست. مجموعه تشکل های اصلاح طلب تقریبا مدتی است که فعالیت های خودشان را شروع کردند و در گام اول در بحث و گفتگو برای رسیدن به یک استراتژی برای انتخابات هستند و بعد هم باید ببینیم شرایط آینده به چه صورت است تا یک لیست مشترک داشته باشیم و بتوانیم در انتخابات فعالانه شرکت کنیم.

وی خاطرنشان کرد: به طور کلی استراتژی اول ما مشارکت جدی آحاد مردم و خودمان تحت هر شرایطی است و اصلا بحث حذف و قهر از صندوق برای اصلاح طلبان مطرح نیست.

* در تعیین استراتژی، میان اصلاح طلبان تفاوت دیدگاه وجود دارد

این فعال اصلاح طلب درباره صحبت برخی از هم فکرانش مبنی بر اختلافات ایجاد شده در این جریان گفت: در تدوین استراتژی، دیدگاه های متفاوتی وجود دارد که با گفتگو درحال شکل گیری و تعیین خط واحد است و این اختلافات قابل حل است. به خصوص با تشکیل شورای مشورتی فکر نمی کنم که ما اختلافات جدی داشته باشیم.

وی ادامه داد: تفاوت دیدگاه وجود دارد ولی نمی شود اسمش را اختلاف گذاشت و این طور نیست که از یکدیگر قهر کنند یا نسبت به هم تعرضی داشته باشند و همدیگر را نپذیرند.

* حرف های منتجب نیا و معدودی از اصلاح طلبان، پذیرفتنی نیست

بروجردی در مورد اظهارات منتجب نیا مبنی بر عبور جریان اصلاحات از دولت در انتخابات آتی مجلس اذعان داشت: این حرف برای اصلاح طلبان پذیرفته شده نیست و ممکن است یکی دو نفر و یا عده کمی از اصلاح طلبان چنین نظراتی داشته باشند؛ اما این نظر غالب اصلاح طلبان نیست.

وی همچنین گفت: شاید هم باید گفت که این جزء مواردی است که باید به بحث گذاشته شود؛ اما اکثریت اصلاح طلبان معتقد هستند که سیاست های کلی دولت متفاوت از اصلاح طلبی نیست و ما معتقدیم که آقای روحانی خودشان را متعلق به جریان اصلاح طلبی می دانند. بنابراین برآیند دیدگاه های مجموعه اصلاح طلبان و نه همه آنها در تعارض با دولت نیست.

* طیف حامی دولت در شهرستان ها نمودی ندارد

معاون اجتماعی وزیر کشور دولت اصلاحات درخصوص احتمال ارائه لیست جداگانه از سوی طیف حامی دولت تصریح کرد: فکر نمی کنم که طیف حامی دولت جدای از اصلاح طلبان باشند. به خصوص که طیف حامی دولت در شهرستان ها اصلا نمود ندارد.

وی افزود: تا به الان چه کسانی که در ستادهای آقای روحانی فعال بودند و چه کسانی در ستادهای آقای عارف فعال بودند، همراه یکدیگر بودند. در انتخابات مجلس سهم شهرستان ها سهم بالایی است و مثل انتخابات ریاست جمهوری نیست که تهران بیشتر تعیین کننده باشد. ما در حال حاضر در استان ها این وفاق را آشکارتر از آنچه در تهران است داریم.

* با برخی از اصولگراها می شود تعامل کرد و اسم شان را در لیست آورد

بروجردی درباره وجود اختلاف میان هاشمی، خاتمی و روحانی خاطرنشان کرد: اصلا هیچ اختلافی وجود ندارد. به خصوص بعد از شکل گیری انتخابات سال ۸۸، اختلاف نظرها برطرف شده است.

وی راجع به برنامه اصلاح طلبان برای بهره گیری و جذب برخی از چهره های اصول گرا عنوان کرد: اصول گراها دو بخش اند. برخی از آنها تمامیت خواهند که هیچ نقطه مشترکی با اصلاح طلبان ندارند. اما بخشی که ما به آنها اصول گرایان عاقل می گوییم که منفعت نظام را به منافع شخصی شان ترجیح می دهند؛ کسانی هستند که می شود با آنها تعامل کرد و با آنها کنار آمد.

وی افزود: ممکن است برخی از شخصیت ها و چهره ها در هر دو لیست مشترک باشند؛ کمااینکه مثلا در گذشته و در انتخابات خبرگان یا انتخابات مجس دوره های اول، همیشه یک تعداد مشترک بین دو لیست بودند.

* لزومی ندارد شعارهای انتخاباتی اصلاح طلبان با شعارهای دولت همسو باشد

بروجردی در خصوص جهت گیری شعارهای اصلاح طلبان برای انتخابات مجلس تصریح کرد: لزومی ندارد که شعارهای انتخاباتی اصلاح طلبان با شعارهای دولت همسو باشد، اما مهم این است که در تعارض نباشد.

وی افزود: این امکان وجود دارد که شعارها سوار بر موج اقدامات و شعارهای دولت باشد و البته این امکان هم وجود دارد که کامل تر از آن باشد و وجوه بیشتری را شامل شود ولی قطعا با شعارهای دولت در تعارض نیست.