به گزارش پارس، مهر به نقل از هیل خبر داد، منابع خبری کاخ سفید از تعطیلی احتمالی دولت فدرال آمریکا خبر می دهند. جاش ارنست سخنگوی کاخ سفید گفت: متاسفانه خبر تعطیلی کاخ سفید به خاطر عدم پرداختها چیز جدیدی محسوب نمی شود.

به گفته ارنست منابع مالی دولت برای فعالیت های جاری تا اول اکتبر به اتمام می رسد مگر اینکه کنگره بودجه ای ضروری برای اجرای برنامه های دولت تصویب کند. یکی از مخالفان اصلی طرح موسوم به «والدین برنامه‌ریزی شده» سناتور تد کروز عضو حزب جمهوری خواه است که سخنرانی های مختلفی علیه این طرح انجام داده است.

برخی از مخالفت ‌های جمهوری ‌خواهان به خاطر این است که اخیراً گروههای مخالف سقط جنین ویدئویی منتشر کردند و طرح والدین برنامه‌ ریزی شده را به فروش بافت جنینی برای تحقیقات پزشکی متهم کردند. این در حالی است که هرگونه تلاش برای عدم تصویب بودجه برای این طرح از سوی سناتورهای دموکرات جلوگیری می شود و دولت تهدید کرده حتی در صورت تصویب کنگره، از سوی اوباما وتو خواهد شد.

ارنست در پاسخ به خبرنگاران گفت: اعضای ارشد تیم رئیس جمهور برای اجرای این طرح تا حل کردن این مشکل از واشنگتن خارج نخواهند شد. تصمیم نهایی به رای دموکراتها در مقابل جمهوری خواهان بستگی دارد.

پیش از این نمایندگان کنگره آمریکا تهدید کرده بودند که اگر به طرح «والدین برنامه ریزی شده» بودجه تعلق گیرد، بودجه فدرال را تصویب نمی ‌کنند تا به تعطیلی دولت فدرال منجر شود.