به گزارش پارس به نقل از تسنیم، قانونگذاران آمریکایی گفتند، دسترسی به توافقی برای تمدید مجوز استقراض دولت تا ۷ فوریه، به بزرگترین اقتصاد جهان کمک خواهد کرد تا موقتا بحران بودجه ای را از سر خود دور کند.

اما بدون دستیابی به یک توافق بلند مدت، همان اختلافات مجددا چند ماه بعد سر برخواهند آورد.

بن له بران، تحلیلگر بازار نفت در این باره گفت: « شکی نیست که یک توافق به دست خواهد آمد، اما این فقط مثل شوت زدن به قوطی کنسروی است که کمی دورتر باز هم جلوی پای شما می افتد. » وی افزود: « این موضوع همچنان یکی از نگرانی های بازارهای مالی است و چند ماه بعد مجددا گریبانگیر واشنگتن خواهد شد. »

بر اساس این گزارش، قیمت نفت برنت پس از کاهش قیمت یک دلار و ۱۴ سنتی در جلسه قبل، امروز با ۲۳ سنت کاهش به ۱۰۹ دلار و ۷۳ سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا نیز پس از کاهش قیمت یک دلار و ۲۰ سنتی در جلسه قبلی، با ۹ سنت کاهش به ۱۰۱ دلار و ۱۲ سنت رسید.

اگر کنگره نتواند تا روز پنجشنبه به توافق برسد، دولت آمریکا احتمالا نخواهد توانست بدهی های خود را پرداخت کند. موسسه اعتبارسنجی فیچ پیشتر هشدار داده است که نکول دولت در پرداخت بدهی ها ممکن است رتبه اعتباری دولت آمریکا را از ۳آ کاهش دهد.
له بران افزود، تا زمانی که توافق حاصل شده رسما اعلام نشود، قیمت نفت در همین سطح باقی خواهد ماند.

پس از اعلام توافق، بازار نفت و دیگر بازارها در طی چند هفته آینده به دلیل انتشار یکباره آمارهایی نظیر نرخ بیکاری که به دلیل تعطیلی دولت به تعویق افتاده بودند، شاهد وضعیتی پر نوسان خواهند بود.