موسی ابومرزوق نوشت که حماس هرگز هیچ گونه اقدام یکجانبه را به سمت نخواهد شناخت بلکه تنها موافق اجماع ملی است.
بر اساس این گزارش، رامی حمد الله نخست وزیر دولت وفاق ملی فلسطین هفته گذشته استعفا کرد و محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان بار دیگر وی را مامور تشکیل دولت جدید نمود.
بر پایه این گزارش اختلافات حماس و دولت وفاق ملی به خصوص درباره بحران پرداخت حقوق کارکنان سابق حماس و اداره گذرگاه ها باعث شد که دولت رام الله از انجام ماموریت های خود ناتوان باشد.
ابومرزوق همچنین تاکید کرد که مطابق با توافق الشاطئ امضا شده بین حماس و فتح که دولت وفاق ملی نیز به موجب آن تشکیل شد، مهم ترین بند این توافق این است که دولت وحدت ملی بایستی ماموریت هایی که درباره آن توافق شده است، انجام دهد و دولت سیاسی نباشد.
وی در ادامه خواستار نشست تمامی گروه های فلسطینی امضا کننده توافق قاهره برای رایزنی و مشورت در خصوص تشکیل دولت آینده و نیز پرنده های حل نشده در توافق آشتی به خصوص موضوع مجلس قانونگذاری و دعوت برای برگزاری نشست کادر رهبری موقت ساف و بقیه مفاد توافق آشتی شد.
در همین رابطه احمد مجدلانی عضو کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین (ساف) اعلام کرد که همه گروه های فلسطینی به استثنای جبهه خلق با مشارکت در دولت وحدت ملی موافق هستند.
وی تاکید کرد که جنبش حماس به «عزام الاحمد» از رهبران جنبش فتح اعلام کرده است که با مشارکت در دولت وحدت ملی موافق است.
کمیته اجرایی ساف یک کمیته برای آغاز رایزنی ها با جنبش حماس به منظور دستیابی به توافق جهت تشکیل دولت وحدت ملی در چارچوب زمانی مشخص (یک هفته) تعیین کرده است.
در حال حاضر بحث و گفت وگوها درباره برنامه این دولت است که برنامه های سازمان آزادی بخش فلسطین (ساف) در خصوص به رسمیت شناختن شروط کمیته چهارجانبه را سرلوحه خود قرار خواهد داد.
تداوم بازداشت فلسطینیان در کرانه باختری
نظامیان صهیونیست در ادامه بازداشت گسترده فلسطینیان ساکن کرانه باختری و تفتیش منازل آنها، بامداد امروز پنج شنبه نیز تعدادی از فلسطینیان را در نقاط مختلف کرانه باختری بازداشت کردند.
منابع امنیتی در روستای خربثا بنی حارث در شمال غرب شهر رام الله اعلام کردند که نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی با یورش به این روستا شروع به تفتیش منازل ساکنان روستا کرده و «فادی عبد الروؤف»، «محمود بسکوت» و «عبد الله عرموش» را بازداشت کردند.
این منابع گفتند که درگیری های خشونت باری نیز با جوانان روستا  به وقوع پیوست و نظامیان صهیونیست همچنین به تعدادی از روستاها و شهرک های شمال غرب شهر رام الله یورش برده و اقدام به تفتیش منازل شهروندان به عنوان سیاست مجازات جمعی کردند و این اقدام آنها پس از آن صورت گرفت که هفته گذشته یک شهرک نشین در غرب رام الله به قتل رسید.
نظامیان صهیونیست همچنین «عمر بداوته» و «علی حماد» از ساکنان اردوگاه عایده را در شمال شهر بیت لحم واقع در جنوب کرانه باختری بازداشت کردند.
در شهر الخلیل نیز نیروهای ارتش یک جوان به نام محمد المشنی را در شهرک الشیوخ و چند جوان دیگر را در ورودی شهرک دورا در غرب این شهر بازداشت کردند.
اعتصاب غذای خضر عدنان وارد 52 روز شد
شیخ خضر عدنان از رهبران جنبش جهاد اسلامی برای پنجاه و دومین روز متوالی در اعتراض به بازداشت اداری در زندان های رژیم صهیونیستی دست به اعتصاب غذا زده است.
نیروهای رژیم اشغالگر در تاریخ 8/7/2014 خضر عدنان را بازداشت کردند.
عدنان 37 ساله آغازگر نبرد «شکم های خالی» در زندان های رژیم صهیونیستی است و در سال 2011 پس از گذشت بیش از 66 روز از اعتصاب غذای وی مسئولان این رژیم مجبور شدند او را آزاد کنند.
از سوی دیگر هیات رهبری اسرای جهاد اسلامی در زندان های رژیم صهیونیستی دیروز چهارشنبه به سازمان اطلاعات رژیم صهیونیستی "شاباک" یک هفته فرصت دادند تا به مساله شیخ خضر عدنان که از 51 روز پیش در اعتراض به بازداشت موقت خود دست به اعتصاب غذای نامحدود زده، رسیدگی کند.
هیات رهبری اسرای جهاد اسلامی دیروز چهارشنبه در بیانیه ای به سازمان اطلاعات رژیم صهیونیستی "شاباک" در خصوص وخامت حال اسیر خضر عدنان و عواقب و پیامدهای شهادت وی هشدار داد و از تمامی اسرای فلسطینی در زندان های صهیونیستی به ویژه اسرای جهاد اسلامی دعوت کرد به یاری دوست و یار خویش شیخ خضر عدنان بشتابند.
هیات مذکور اشاره کرد که ما هرگز به دشمن صهیونیستی اجازه نمی دهیم به تجاوزات خود علیه شیخ عدنان ادامه داده و او را در حبس نگه دارد.
اتحادیه عرب خواستار آزادی فوری اسیر خضر عدنان شد
اتحادیه عرب خواستار آزادی فوری اسیر خضر عدنان شد که از 52 روز پیش در اعتراض به بازداشت موقت خود در زندان های رژیم صهیونیستی دست به اعتصاب غذای نامحدود زده است.
این اتحادیه روز گذشته در بیانیه ای تصریح کرد که اسیر عدنان ساکن شهرک عرابه در جریان بازداشت در سال 2011 بیش از دو ماه در زندان های رژیم صهیونیستی دست به اعتصاب غذا زد تا در نهایت بر دشمن صهیونیستی پیروز شد و دشمن مجبور به آزادی وی شد.
اتحادیه عرب افزود که رژیم صهیونیستی در تاریخ 8/7/2014 بار دیگر شیخ خضر عدنان را بازداشت و بدون هیچ محاکمه و تفهیم اتهامی او را به اسارت در آورد و در نهایت شیخ عدنان در اعتراض به بازداشت موقت خود در تاریخ 5/5/2015 دست به اعتصاب غذای نامحدود زد. این اتحادیه هشدار داد که هم اکنون پس از گذشت 51 روز از اعتصاب غذای عدنان، وضعیت وی بسیار ناگوار است و روز به روز هم بدتر می شود و زندگی وی با خطراتی جدی رو به رو است.
اتحادیه عرب اقدامات و سیاست های تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی علیه صدها اسیر فلسطینی در زندان ها را محکوم کرد و از تمامی سازمان های بین المللی، نهادهای مدافع حقوق بشر و مراکز حقوقی بین المللی خواست سریعا وارد عمل شده و جلوی ادامه جنایت های رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان به ویژه شیخ خضر عدنان را بگیرند.
قراقع: ساعات آینده سرنوشت مذاکرات بین شیخ عدنان و رژیم اشغالگر مشخص می شود
عیسی قراقع رئیس اداره امور اسرای فلسطین اعلام کرد که مذاکرات بین شیخ خضر عدنان و دادستانی کل رژیم صهیونیستی همچنان ادامه دارد و طی ساعات آینده سرنوشت این مذاکرات مشخص می شود.
وی اظهار داشت: ما منتظر پاسخ دادستانی کل به درخواست شیخ عدنان مبنی بر آزادی وی پیش از عید فطر هستیم.
پیش از این دادستانی کل اسرائیل با درخواست خضر عدنان مبنی بر آزادی فوری وی مخالفت کرده بود و اکنون مذاکرات بر سر آزادی عدنان پیش از عید فطر در جریان است.