به گزارش پارس به نقل از تسنیم ، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی عضو مجلس خبرگان رهبری  در حاشیه نشست 3 هزار نفری مسئولان بسیج دانشجویی در جمع خبرنگاران درباره انتخاب رئیس مجلس خبرگان اظهار داشت: مجلس خبرگان رهبری مجلسی است که از نخبگان فقیه و مجتهد تشکیل شده است.

وی افزود: مساله ریاست مجلس خبرگان به عنوان ریاست مجلسی با حدود 80 نفر که وظایف آن محدود است  و بیشتر حول نظارت بر رهبری و تعیین رهبری در موقعیتی خاص است، مسئولیت مشخصی است.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: افراد این مجلس از نخبه‌ترین عناصر کشور هستند لذا مدیریت بر این مجلس مدیریت سنگینی نیست که باید از تخصص خاص مدیریتی برخوردار باشد.

آیت‌الله علم‌الهدی ادامه داد: ریاست این مجلس باید برتری‌های ثبوتی و اثباتی نسبت به سایر اعضا داشته باشد و کسی باشد که امتیازات خاصی را در این زمینه نسبت به سایر اعضا داشته باشد. لذا انتخاب رئیس مجلس خبرگان قائم به بینش فرد فرد اعضای خبرگان است و مولفه ویژه‌ای ندارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری همچنین گفت: مدیریت جمع فقهایی که خود انضباط و تهذیب دارند و عامل ایجاد این انضباط در جامعه محسوب می‌شوند چندان سنگین نیست.

آیت‌الله علم‌الهدی تاکید کرد: فقاهت، عدالت و سوابق انقلابی از امتیازاتی است که هرچه رئیس مجلس خبرگان باید نسبت به سایر اعضا در این ویژگی‌ها امتیاز بیشتری نسبت به اعضا داشته باشد.

وی همچنین درباره هیئت رئیسه مجلس خبرگان نیز گفت: هیئت رئیسه وظایف خاصی دارد و قطعا آنهایی که آمادگی انجام این وظایف را دارند می‌توانند در این زمینه مسئولیت بپذیرند.

آیت‌الله علم‌الهدی در ادامه در پاسخ به سوالی درباره راهبرد بسیج دانشجویی در خصوص مسائل روز و به خصوص مذاکرات هسته‌ای و ارزیابی‌اش در این زمینه گفت: بسیج دانشجویی اصولا در تمامی حرکت‌هایی که انجام می‌دهد موضع‌گیری‌های خاصی را دارد و عملکرد آن و محور فعالیت‌هایش براساس دیدگاه و نظرات رهبری است.

وی با بیان اینکه بسیج دانشجویی چشم به قدم‌های رهبری و گوش به فرامین رهبر انقلاب دارد، افزود: این مولفه بسیج دانشجویی است که در همه مسیرها براساس رهنمودهای رهبری حرکت می‌کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه اصول سیاست خارجی و راهبرد این اصول از وظایف رهبری است، گفت: طبیعی است راهبرد رهبری در زمینه مذاکرات هسته‌ای نیز باید با تحلیل بسیج دانشجویی روبه‌رو شود و در مقام پاسداری از آن مقاوم باشد و از آنها دفاع کند.

وی گفت: اگر قرار شد هر جریانی این اصول را مورد تعدی قرار دهد بسیج دانشجویی در قدم اول و سایر اقشار بسیج در گام‌های بعدی باید از این اصول پاسداری کنند تا اصول مورد نظر رهبری مورد تعدی قرار نگیرد.

آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به مذاکرات نمایندگان کشورمان با 1+5 گفت: رهبر انقلاب اصل مذاکره را قبول کردند و در برخی نقاط نظر خود را اعلام کردند. آنچه که رهبری فرموده است باید اجرا شود و در همه مذاکرات و در دیالوگ نمایندگان ما در همه عرصه‌ها و فعالیت‌ها به خصوص در حوزه سیاست خارجی باید مدنظر نمایندگان با طرف‌های مقابل باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: بسیج دانشجویی باید همه این مسائل را رصد کند و هرجا که احساس کرد فاصله‌ای صورت گرفته به متولیان امر تذکر دهد.

وی در خصوص ارزیابی‌اش از این نشست گفت: ارزیابی آن را مسئولان امر باید انجام دهند اما اهمیت این نشست به دلیل اینکه فضاهای متنوعی در دانشگاه‌های ما حاکم است و هماهنگی خاصی در فعالیت‌های بسیج دانشجویی لازم است و راهبرد آن لازم است لذا نیازی به برگزاری چنین نشستی کاملا احساس می‌شود.