پايگاه خبري تحليلي «پارس»- از آغاز به كار دولت يازدهم، اصلاح طلبان بيشترين هجمه خود را متوجه وزارت كشور كرده اند. اين انتقادات به جايي رسيد كه حسن روحاني در سطح ستاد هيچ مديري از اصلاح طلبان را به دليل معرفي افراد تند و افراطي نپذيرفت.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «پارس»، اصلاح طلبان كه تاكنون سعي كرده اند انتقادات خود از دولت را در پوشش هاي مختلف انجام دهند و آن را علني نكنند ليكن انتقاد خود از وزارت كشور را به صورت مستمر و علني مطرح مي كنند تا نتيجه مورد نظر خود را بگيرند.

انتقادات اصلاح طلبان از وزارت كشور روحاني موجب شد تا از 31 استان كشور 12 استاندار كاملا با نظر محمد خاتمي و كاملا اصلاح طلب هستند. 13 استاندار اصلاح طلب هستند اما به جريان كارگزاران و گروه اعتدال تمايل دارند و 7 استاندار داراي سابقه اصولگرا هستند ولي به دليل سابقه همكاري با دولت هاشمي و همكاري انتخاباتي با روحاني در جايگاه استاندار قرار گرفته اند.
 
با اين همه اما فشار و طراحي براي وزارت كشور از سوي اصلاح طلبان در جريان است تا بتوانند از مديران ستادي نيز پست هاي بيشتري در اختيار بگيرند.

اصلاح طلبان كه براي انتصاب يك گزينه افراطي براي معاونت سياسي وزارت كشور ناكام ماندند تلاش كردند با استفاده از برخي بزرگان اين جريان، گزينه مابين جريان اصلاح طلب و گروه اعتدال را به وزير كشور معرفي نمايند.

بر همين اساس با رايزني هاي محمدخاتمي رييس جمهور سابق براي انتصاب يك گزينه اصلاح طلب تمام عيار، موفقيتي به دست نيامد. در ادامه هاشمي رفسنجاني و حسن خميني رايزني هاي خود را آغاز كردند.

در نهايت رايزني هاي منجر به نتيجه شد و گزينه پيشنهادي حسن خميني براي معاونت سياسي وزارت كشور مورد پذيرش قرار گرفت و محمد حسين مقيمي منصوب شد.

اما برخي اصلاح طلبان مدعي هستند كه با استمرار فشارها عليه وزارت كشور مي توانند. وزيري از اين جريان سياسي را به رييس جمهور تحميل نمايند و براي اين سناريوي خود معتقدند كه مي توانند با عزل وزير كشور، محمد حسين مقيمي را جايگزين وي كنند.

تاكنون حداقل در وزارت كشور، حسن روحاني به اين نتيجه رسيده بايد علاوه بر تعامل با اصلاح طلبان و حتي برخي امتيازات، مديران ستادي‌ِِ«كمتري» از اين جريان سياسي بر مهمترين وزارتخانه سياسي، حاكم باشد.