به گزارش پارس نیوز، 

بولتون در توئیتی نوشت: 'یک گروه هفت دیگر؛ جایی که سایر کشورها انتظار دارند آمریکا همواره بانک آنها باشد. رئیس جمهوری امروز به روشنی اعلام کرد که دیگر چنین نخواهد بود'.

تقابل آمریکا و سایر اعضای گروه هفت نشست امسال را به یکی از تیره ترین جلسه سران این بلوک تبدیل کرد. ترامپ چندی پیش بر واردات فولاد و آلومینیوم از کانادا، مکزیک، اتحادیه اروپا و برخی کشورهای دیگر تعرفه وضع کرد. تعرفه فولاد 25 درصد و تعرفه آلومینیوم 10 درصد تعیین شده است. این کشورها در مقابل تصمیم آمریکا دست به اقدام تلافی جویانه زده یا خواهند زد. 

اروپایی ها امیدوار بودند که در گروه هفت آمریکا را تحت فشار قرار دهند که از تصمیمات خود منصرف شود. این کشورها به همراه کانادا ضمن انتقاد از شعار ترامپ «آمریکا اول» اعتقاد دارند که رئیس جمهوری آمریکا حتی با متحدان سر ناسازگاری گذاشه و جامعه جهانی را به سمت یک جنگ جهانی تجاری سوق می دهد. 

در یک سال گذشته ترامپ به صورت مستمر متحدان اروپایی آمریکا را تحقیر کرده و آنها را در فشارهای گوناگون اقتصادی، مالی قرار داده است. او مدعی است که کشورهای دیگر در تعاملات تجاری از آمریکا سوءاستفاده می کنند.

امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه که برای شرکت در اجلاس سران جی 7 به کانادا سفر کرده بود، گفت که در مقابل «هژمونی» می ایستد و شش کشور دیگر عضو گروه هفت به مراتب قوی تر از آمریکا هستند.

جاستین ترودو نخست وزیر کانادا هم به ترامپ هشدار داد از یک ژوئیه (10 تیر) در اقدامی تلافی جویانه، تعرفه‌هایی سنگین روی کالاهای آمریکایی وضع خواهد کرد.

ترامپ در واکنش به این اظهارات اعلام کرد که امضای خود را از بیانیه پایانی نشست جی 7 پس می گیرد. «لری کودلو» مشاور ارشد اقتصادی رئیس جمهوری آمریکا نیز نخست وزیر کانادا را عامل شکست نشست جی 7 معرفی کرد و افزود که ترودو از پشت به ما خنجر زد.

«هایکو ماس» وزیر امور خارجه آلمان گفت: واکنش کشورهای اروپایی به تصمیم رئیس جمهوری آمریکا برای پس گرفتن حمایت خود از بیانیه گروه 7، باید همبستگی و نزدیکی بیشتر با یکدیگر باشد.

چهل و چهارمین نشست سران گروه هفت ( 18 و 19 خرداد) در منطقه تفریحی لامالبه کانادا، یکی از پرتنش‌ترین جلسات سران این گروه بود که با توجه به سیاست‌های تعرفه‌ای تنبیهی اعمال شده از سوی ترامپ علیه دیگر کشورهای عضو این گروه، به محل نزاع میان رهبران قدرتمندترین اقتصادهای جهان تبدیل شد. 

این دومین سال پیاپی است که ترامپ در نشست سران گروه هفت شرکت می‌کند و چهارمین اجلاس متوالی است که بدون حضور روسیه برگزار می‌شود. 

در اجلاس قبلی که در ایتالیا برگزار شد، هرچند نشانه‌هایی از اختلاف نظر میان رهبران شش کشور دیگر با ترامپ در مورد سیاست‌های حمایت‌گرایانه‌اش وجود داشت، اما اختلاف نظرها تا این اندازه علنی نشده‌ بود.