به گزارش پارس نیوز، 

لومر اظهار داشت که در نشست وزرای دارایی گروه هفت در کانادا به منوچین خواهد گفت که وضع تعرفه بر واردات فولاد و آلومینیوم از اتحادیه اروپا «از لحاظ قانونی غیرقابل قبول، از نظر سیاسی غیرمنصفانه و از لحاظ اقتصادی خطرناک» است.

نشست سران گروه هفت 8 و 9 ژوئن (18 و 19 خراداد) در «شارلوا» کبک در کانادا برگزار می شود.

وزیر دارایی فرانسه که در حال حاضر در کانادا به سر می برد، در گفت وگو با خبرنگاران اظهار داشت: متاسفانه قرار است ما گروه 6 (G6) به علاوه یک داشته باشیم؛ به طوری که در این گروه آمریکا به تنهایی در مقابل تمامی اعضاء قرار گرفته و خطر بی ثباتی اقتصادی ایجاد کرده است.

آمریکا روز پنجشنبه اعلام کرد که بر واردات فولاد و آلومینیوم از اتحادیه اروپا، کانادا و مکزیک به ترتیب 10 و 25 درصد تعرفه وضع می کند.

لومر گفت: تمام هدف ما این است که مقام های آمریکایی را به روال رفتارهای منطقی و عقلانی بازگرداند.

وی تاکید کرد که دولت آمریکا هیچ «استدلال قانع کننده ای» برای توجیه تعرفه ها ارائه نکرده است.

اروپایی ها که پیشتر از تهدیدهای واشنگتن به تحریم شرکت های همکار با ایران عصبانی شده بودند، اکنون با وضع تعرفه فلزات خشمگین تر شده اند.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا هجدهم اردیبهشت از برجام خارج شد و گفت که تحریم ها علیه ایران را بازمی گرداند. اروپایی ها اعلام کرده اند از شرکت های خود در مقابل تحریم های آمریکا حمایت می کنند.

لو مر اظهار داشت که منوچین را تحت فشار قرار می دهد تا برخی شرکت های فرانسوی را از تحریم ها معاف کرده و آنها بتوانند به فعالیت در ایران ادامه دهند. وی به نام این شرکت ها اشاره نکرد.

تنش های آمریکا و اروپا در حالی است که بی ثباتی سیاسی در ایتالیا و افزایش بهای نفت برخی بازارهای مالی دنیا را متزلزل کرده بود.

لو مر از تشکیل جدید دولت ایتالیا استقبال کرد و گفت، امیدوار است به زودی با همتای جدید ایتالیایی خود دیدار کرده و درباره تقویت منطقه یورو گفت وگو کند.