به گزارش پارس نیوز، 

روس‌ها مردمی هستند که کمتر لبخند می‌زنند و استقبال چندان گرمی به خصوص از غریبه‌ها به عمل نمی‌آورند.

به همین دلیل، در حالی که کمتر از یک هفته به برگزاری رقابت‌های  فوتبال جام جهانی 2018 باقی مانده است، مراکز اجتماعی روسیه کارگاه‌های آموزشی برای کارگران و کارمندان این کشور دایر کرده‌اند تا به آنها لبخند زدن و نحوه برخورد با هزاران خارجی که قرار است برای تماشای بازی تیم محبوبشان  به روسیه بیایند را آموزش دهند.

بر اساس گزارش‌ها، افرادی که در مراکز حمل و نقل عمومی همچون مترو، راه آهن و سامانه اتوبوس‌رانی کار می‌کنند و آنهایی که مسئول برگزاری مسابقات و مواجهه با هواداران تیم‌های خارجی هستند تحت آموزش قرار گرفته‌اند تا در برخورد با گردشگران مودب‌تر و خوش‌روتر به نظر برسند.

«النارا موستافینا»، روانشناس، در خصوص برگزاری این دوره‌های آموزشی گفت: «مردم روسیه معمولا لبخند نمی‌زنند. به همین دلیل است که گردشگران فکر می‌کنند رفتار و برخوردشان غیردوستانه است.»

وی در ادامه گفت: «ما در این دوره‌ها به آنها یاد می‌دهیم چگونه لبخند بزنند.»

با این حال، «یولیا ملامد»، کارگردان، معتقد است لبخند زدن و نشان دادن دندان‌ها به یک غریبه ممکن است مشکل‌ساز شود. او گفت: شخصی که در خیابان راه می‌رود و لبخند می‌زند عجیب به نظر می‌رسد. او در این حالت بیشتر شبیه بیگانگان و موجودات فضایی می‌شود!

این کارگردان افزود: یکبار به یک افسر پلیس روس در خیابان لبخند زدم و او مرا متوقف کرد و از من خواست کارت شناسایی‌ام را نشان دهم فقط به دلیل اینکه به او لبخند زده بودم!

به نظر می‌رسد، برگزاری این دوره‌ها مردم روسیه را در رابطه با مقوله لبخند و لبخند زدن آگاه‌تر کند.