به گزارش پارس به نقل از تسنیم در صورتی که تیم ملی برزیل شنبه شب در چهارمین بازی از مرحله یک چهارم نهایی کوپا آمه‌ریکا به پاراگوئه ببازد، دو جلسه باقیمانده از محرومیت چهار جلسه‌ای نیمار در بازی‌های بعدی سلسائو در مرحله انتخابی جام جهانی 2018 اعمال می‌شود.
نیمار در دقایق پایانی بازی دوم برزیل در مرحله گروهی کوپا آمه‌ریکا با دو سه بازیکن کلمبیا درگیری فیزیکی پیدا کرد و از بازی اخراج شد. او در پایان بازی و در تونل منتهی به رختکن ورزشگاه نیز به داور بازی توهین کرد و به خاطر همه این تخلفات برای چهار بازی نمی‌تواند سلسائو را همراهی کند.
بر اساس ماده 38 قانون انضباطی فیفا، محرومیت بازیکنانی که مجازات‌شان در طول یک تورنمنت سپری نمی‌شود قابل انتقال به تورنمنت‌های رسمی بعدی است. به این ترتیب تنها در صورتی که برزیل فینالیست کوپا آمه‌ریکا شود، نیمار می‌تواند در بازی‌های رسمی سلسائو پس از جام ملت‌های آمریکای جنوبی برای کشورش به میدان برود اما اگر برزیل در مراحل یک چهارم یا نیمه نهایی حذف شود، محرومیت نیمار به بازی‌های مرحله انتخابی جام جهانی 2018 و نه دور بعدی کوپا آمه‌ریکا منتقل می‌شود.
دوره بعدی رقابت‌های کوپا آمه‌ریکا، سال آینده به مناسب 100 سالگی این تورنمنت که قدیمی‌ترین تورنمنت بین‌المللی فوتبال در رده ملی است، در آمریکا برگزار می‌شود. این اولین بار در تاریخ خواهد بود که کوپا آمه‌ریکا در کشوری خارج از آمریکای جنوبی برگزار می‌شود و در آن برخلاف ادوار قبلی 16 تیم که شامل 10 تیم از آمریکای جنوبی و شش تیم از آمریکای شمالی و مرکزی خواهد بود، شرکت خواهند داشت.
رقابت‌های کوپا آمه‌ریکای سال 2019 اما در برزیل و مانند ادوار قبلی با حضور 10 تیم از آمریکای جنوبی و دو تیم میهمان برگزار می‌شود.