به گزارش پارس نیوز، 

آغاز عملیات ارتش سوریه ضد تروریستها در حومه شمالی حمص و تداوم نبرد میان نیروهای سوری و تکفیری ها در جنوب دمشق از مهمترین اخبار امنیتی سوریه است.

منابع سوری از شروع عملیات نظامی ضد گروههای مسلح در حومه شمالی حمص خبر دادند و اعلام کردند: نیروهای سوری به فرماندهی سرتیپ سهیل الحسن به منطقه اعزام شده اند.

بر اساس این گزارش؛ نیروهای سوری آتش سنگینی را روی مواضع تروریستها در این منطقه ریخته اند و جنگنده های ارتش سوریه نیز مواضع تروریستها را در عزالدین و اطراف العامریه هدف قرار دادند. ارتش سوریه مواضع و استحکامات تروریستها در ام شرشوح والغجر را  در شمال حمص نیز زیر آتش سنگین قرار دادند.

در مزارع اطراف شهر تلبیسه موشک اندازها و خمپاره اندازهای تروریستها هدف قرار گرفتند. مواضع تروریستها در الزعفرانه، دیرفول و الحمرات در حومه شمالی حمص نیز هدف قرار گرفتند.

همزمان تروریستها محله های مسکونی شهر حمص را هدف حملات خمپاره ای و موشکی خود قرار دادند که بر اثر آن یک کودک کشته و شماری دیگر زخمی شدند. محله کرم اللوز از جمله محله هایی است که در شهر هدف قرار گرفته اند. همچنین در حملات تروریستها به محله وادی الذهب نیز چهار نفر زخمی شدند.

از سوی دیگر درگیری میان ارتش سوریه و تروریستهای داعش در جنوب دمشق و در محور الطربوش اردوگاه الیرموک ادامه دارد و ارتش سوریه در حال پیشروی است.

همزمان اخباری از توافق میان ارتش سوریه و تروریستها در یلدا، ببیلا و بیت سحم در جنوب دمشق برای خروج تروریستها به شمال سوریه مخابره شده است.

تروریستها شمال شهرک خان ارنبه در قنیطره را هدف حملات خمپاره  ای و راکتی خود قرار دادند.