به گزارش پارس نیوز، 

نخست وزیر عراق از تداوم عملیات‌های برون مرزی نیروهای این کشور علیه داعش در خاک سوریه حمایت کرد و احتمال داد این عملیات فراتر از آن نیز خواهد رفت.

نخست وزیر عراق می‌گوید کشورش به دنبال دخالت در امور داخلی کشور سوریه نیست.

«حیدر العبادی» نخست وزیر عراق عصر سه‌شنبه در نشست خبری هفتگی خود گفت: «ما قصد دخالت در امور سوریه را نداریم و این خود مردم این کشور‌ هستند که سرنوشت کشورشان را تعیین می‌کنند».

به گزارش شبکه سومریه، او به حملات هوایی اخیر عراق علیه مواضع داعش در داخل خاک سوریه اشاره کرد و گفت که این حملات ادامه خواهد داشت و حتی فراتر از این نیز خواهد رفت.

حیدر العبادی پنجشنبه هفته گذشته رسما فرمان حمله به مواضع داعش در خاک سوریه را به نیروی هوایی عراق صادر کرد و گفت که بغداد برای تامین امنیت مرزهای خود دست به عملیات برون مرزی خواهد زد.

نخست وزیر عراق در ادامه به اوضاع سوریه اشاره کرد و گفت «پیچیده کردن پرونده سوریه و درگیری در این کشور، منجر به بقای داعش در سوریه شده است».

به رغم پایان خلافت خود خوانده گروه تروریستی داعش در عراق و سوریه و آزادسازی مناطق مسکونی و شهری از دست آن، عناصر باقی‌مانده این گروه همچنان در منطقه نوار مرزی سوریه با عراق (بالاتر از رود فرات) حضور دارند و مرزهای این کشور را تهدید می‌کنند.