به گزارش پارس نیوز، 

مرکز اطلاع رسانی نظامی عراق از کشته شدن ۳۶ تروریست در حمله هوایی این کشور به اراضی سوریه خبر داد.

 «یحیی رسول» سخنگوی مرکز اطلاع رسانی نظامی عراق در بیانی‌ه‌ای اعلام کرد که «جنگنده‎های اف۱۶ عربستان روز پنجشنبه گذشته با حمله به داخل اراضی سوریه، مواضع تروریست‎ها را که برای عراق خطرناک هستند، هدف قرار دادند.»

به گزارش السومریه نیوز، یحیی رسول افزود: بر اساس اطلاعات به دست آمده، مواضع تروریست‎ها از جمله محل تجمع سرکردگان داعش منهدم شدند که در پی آن، ۳۶ تروریست کشته شدند.

وی تصریح کرد: «ابو اسلام-ابو طارق الحمدانی-ابو مریم العکاوی-ابو حسین-ابو یاسر-ابو جعفر» از جمله سرکردگان گروه تروریستی داعش بودند که به هلاکت رسیدند.

سخنگوی مرکز اطلاع رسانی نظامی عراق همان روز پنجشنبه گذشته در جمع خبرنگاران اعلام کرده بود که عراق به حملات خود علیه داعش در مناطق مرزی «الفرات» در داخل سوریه ادامه خواهد داد و به همین یک حمله بسنده نخواهد کرد.

وی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: حملات علیه داعش در سوریه متوقف نخواهد شد و تا زمانی که تهدید داعش برای امنیت عراق وجود دارد، ما به این حملات ادامه خواهیم داد. حمله روز پنجشنبه نیز پس از بررسی اطلاعات به دست آمده از سرویس امنیتی کشور صورت گرفت. بر اساس این اطلاعات، داعش قصد داشت از داخل اراضی سوریه به یگانهای ما که در مرز مشترک با سوریه مستقرند، حمله کند. نیروی هوایی ارتش عراق نیز مواضع داعش را شناسایی و به دستور نخست وزیر و با هماهنگی فرماندهی عملیات مشترک، این عملیات را انجام داد.

نخست‌وزیر عراق  پیش از این حمله اعلام کرده بود که نیروهای داعش را در منطقه تحت تعقیب قرار می‌دهند نه فقط در عراق. العبادی آذرماه سال گذشته (نوامبر 2017) نیز اعلام کرده بود که «به نیروهایمان دستور دادیم تا با هرگونه حمله تروریستی از جانب داعش مقابله کنند حتی اگر از داخل خاک سوریه باشد».