به گزارش پارس نیوز، 

موشک اندازها و توپخانه ارتش سوریه عصر پنجشنبه حمله به مواضع گروه تروریستی داعش در جنوب دمشق را آغاز کردند.

ارتش سوریه با آغاز این عملیات، مواضع داعش را در منطقه «الحجر الاسود» و اردوگاه «الیرموک» بمباران کرد.

منابع میدانی به وبگاه خبری «مراسلون» اعلام کردند که جنگنده های سوری خطوط دفاعی اولیه داعش در اردوگاه الیرموک و مقرهای این گروه تروریستی را در عمق این منطقه هدف قرار می‌دهند.

 

در همین راستا،شبکه خبری «المیادین» اعلام کرد که با شدت گرفتن حملات جنگنده های سوری، عناصر داعش بر فراز ساختمانهای الیرموک و الحجر الاسود پرچمهای سفید را به اهتزاز درآوردند.

خبرها همچنین از کشته شدن ابو محمد العدنانی مسئول امنیتی داعش و «ابوزینب» معاون وی در نزدیکی بیمارستان ژاپنی اردوگاه الیرموک در جریان حملات جنگنده‌های سوی حکایت دارد.

داعش از توافق در منطقه «القدم» سوء استفاده کرد و این منطقه را به اشغال خود درآورد. پیشتر این منطقه در اشغال تروریستهای بود که به شمال سوریه منتقل شدند.

همچنین قرار بود همزمان با خروج تروریستها از غوطه شرقی، عناصر جبهه النصره از مواضع اشغالی خود در بخشهایی از محله «التضامن» دمشق خارج شوند.

در مقابل، تروریستهای حاضر در شهرکهای « یلدا، بیت سحم و ببیلا» که هم اکنون در حال مصالحه با دولت سوریه هستند، خواستار آتش بس و حل و فصل مشکلات خود بودند.

در این شهرکها تروریستهای «جیش الابابیل، جیش الاسلام و احرار الشام» حضور دارند. گروه نخست پذیرفته است که از منطقه خارج شود ولی جیش الاسلام و احرار الشام این مسئله را نمی‌پذیرند.

در صورت پایان عملیات نظامی در التضامن، القدم و شهرکهای جنوب دمشق، این شهر از سال 2012 برای نخستین بار از حضور تروریستها خالی خواهد شد.

در همین راستا، عناصر تروریستی داعش و جبهه النصره صبح امروز با خمپاره محله های المیدان، الزاهرة، التضامن و القدم و اطراف اردوگاه الیرموک در شهر دمشق را هدف قرار دادند.

یک منبع در پلیس دمشق اعلام کرد که در جریان این حملات چهار غیر نظامی کشته و 52 نفر دیگر زخمی شدند.