گروهی از لبنانی ها دیروز (جمعه) به دفتر روزنامه الشرق الاوسط در بیروت حمله کرده و وسایل و تجهیزات داخل آن را به هم ریختند.

 
این اقدام در اعتراض به انتشار کاریکاتوری اهانت آمیز در نسخه روز جمعه روزنامه الشرق الاوسط صورت گرفت.
 
این کاریکاتور پرچم لبنان را نشان می داد که روی آن نوشته شده بود: "دروغ آوریل... کشور لبنان"
یک روزنامه نگار در دفتر روزنامه الشرق الاوسط به خبرگزاری فرانسه گفت: "نشسته بودیم که ناگهان هشت جوان وارد شدند و از کارمندان پرس وجو کردند که به آنها گفتم چه چیزی می خواهید. آنها ما را متهم کردند که لبنانی نیستیم زیرا قبول کرده ایم که کاریکاتوری اهانت آمیز، منتشر شود".
 
وی افزود: سعی کردیم که فضا را آرام کنیم اما دو نفر از آنها وارد دفاتر شدند و برگه ها را به هم ریختند؛ البته به کامپیوترها دست نزدند.
 
این روزنامه نگار گفت: آنها گفتند که اگر ما اعتراضی (به انتشار این کاریکاتور) نکنیم، امروز (شنبه) در برابر دفتر روزنامه تحصن خواهند کرد.
 
شبکه های اجتماعی نیز یک فایل تصویری از صحنه ورود جوانان به دفتر روزنامه - با وجود تلاش نگهبان برای جلوگیری از آن- منتشر کردند.
 
یکی از هشت جوان به کارمند روزنامه گفت که کاریکاتور "اهانت به لبنانی ها است زیرا ما دروغ آوریل نیستیم".
 
شبکه سعودی العربیه نیز روز جمعه ادعا کرد که برای حفظ سلامت کارمندانش، دفاتر خود را در بیروت می بندد.
 
عربستان سعودی از حدود یک ماه قبل اقدامات خصمانه ای را علیه لبنان آغاز کرده است، به صورتیکه دولت سعودی مدت کوتاهی پس از توقف کمکهای تسلیحاتی به ارتش لبنان، با همراه کردن کشورهای عضو شورای همکاری و اتحادیه عرب، حزب الله لبنان را در فهرست سازمانهای تروریستی خود قرار داد. به عقیده کارشناسان و ناظران این اقدامات عربستان سعودی علیه لبنان، بیش از هر چیز به نفع رژیم صهیونیستی است.