به گزارش پارس به نقل از تسنیم: جان کری، اضافه کرد: آمریکا همچنان به امنیت و استقرار لبنان پایبند است.
وی گفت: لبنان میزبان 1.2 میلیون پناهنده سوری است که بر ثبات این کشور تاثیر گذاشته و به دنبال محقق شدن آینده‌ای هستیم که شایسته ملت لبنان باشد.

از سوی دیگر دو روز پیش "ژان ایو لودریان" وزیر دفاع فرانسه به لبنان سفر کرد.

هدف از این سفر نظارت بر تحویل اولین محموله تسلیحات فرانسوی از مجموعه کمک‌های سه میلیارد دلاری عربستان سعودی به لبنان بوده است.

فرانسه اولین محموله از تسلیحات از محل قرارداد 3 میلیارد دلاری را که عربستان پرداختِ آن را پذیرفته است به لبنان تحویل می دهد. این سلاح ها با هدف کمک به ارتش لبنان برای مقابله با گروه‌های تروریستی داعش که در مرزهای این کشور به سوریه فعال‌اند، تحویل لبنان می‌شود.

طبق این قرارداد 3 میلیارد دلاری فرانسه ظرف مدت 4 سال 250 خودروی زرهی و رزمی، 7 بالگرد کوگار، 3 کشتی جنگی کوچک و شماری تجهیزات مخابراتی و جاسوسی در اختیار لبنان قرار می‌دهد.

همچنین بر اساس این قرارداد فرانسه به مدت 7 سال 70 هزار نظامی لبنانی را آموزش خواهد داد و 10 سال هم تعمیرات و نگهداری تجهیزات مربوطه را متعهد شده است.

خبرگزاری فرانسه نیز گزارش داد که موشک‌های هدایت ‌شونده ضد تانک فرانسه قرار است به پایگاه نیروی هوایی بیروت ارسال شود.

در چند ماه اخیر مذاکرات فشرده‌ای بین هیئت‌های نظامی سه طرف در مورد این کمک‌ها در جریان بود تا تسلیحات مذکور نتواند امنیت رژیم صهیونیستی را هدف قرار دهد.