به گزارش پارس به نقل از تسنیم به نقل از پایگاه خبری العهد لبنان، پایگاه خبری «معاریو اسرائیلی» نوشت: پس از آنکه در شبکه‌های اجتماعی در اینترنت مطرح شد که «ایران دشمن مشترک اسرائیل و عربستان سعودی است»، عربستان در مسیر عادی‌سازی روابط با اسرائیل گام برمی‌دارد.

این پایگاه خبری افزود: آنچه منجر به تلاش برای برقراری روابط دیپلماتیک بین ریاض و تل‌آویو شده این است که اخیرا در عربستان سعودی درخواست‌هایی برای تاسیس سفارت در تل‌آویو مطرح شده است.

در همین راستا، پایگاه خبری «العهد» گزارش داد «دحام العنزی» از مطرح‌ترین روزنامه‌نگارهای سعودی تمایل خود را به عنوان تصدی سفارت عربستان که در «تل‌آویو» تاسیس خواهد شد، اعلام کرده است.

این روزنامه‌نگار سعودی در صفحه کاربری خود در «توئیتر» نوشت: «من علاقه‌مند به تاسیس سفارت سعودی در تل‌آویو هستم. مایل هستم "انور عشقی" نخستین سفیر در اسرائیل شود و این سمت پس از او به من محول شد.»

طبق این گزارش، ژنرال انور عشقی، ژنرال بازنشسته سعودی، اخیرا با «دوری گلد» مدیر جدید دفتر وزارت خارجه رژیم صهیونیستی دیدار و گفت‌وگو کرده است.

به نوشته روزنامه بلومبرگ، دیدار این افسر سابق اطلاعاتی سعودی با مقام ارشد اسرائیل، ادامه پنج دیدار سری پیشین بین دو طرف از ابتدای سال ۲۰۱۴ تاکنون بود.