به گزارش پارس به نقل از  ایرنا، این رزمایش از پنجم تا نوزدهم ماه مه (15 تا 29 اردیبهشت) با هدف تقویت همکاری های مشترک میان کشورهای شرکت کننده و افزایش توان نظامی و آمادگی بیشتر برای رویارویی با هرگونه بحران احتمالی و چگونگی تعامل با آن برگزار می شود.

فرماندهی کل ارتش اردن اعلام کرد که این رزمایش در میادین رزمی وابسته به نیروهای «مسحل» و شماری از مدارس و مراکز آموزش نظامی نیروی زمینی، هوایی و دریایی برگزار و پیش بینی می شود که بیش از 10 هزار سرباز در آن شرکت کنند.

در این رزمایش قرار است کشورهایی مانند مصر، کویت، بحرین، قطر، عربستان، عراق، امارات، لبنان، انگلیس، فرانسه، ایتالیا، پاکستان، آمریکا، کانادا، بلژیک، لهستان، استرالیا، پیمان ناتو و اردن شرکت کنند.

سال گذشته (4 تا 29 خرداد 93) نیز بیش از 13هزار نظامی از 24 کشور در این مانور مشترک در اردن شرکت کردند.

دست اندرکاران برگزاری مانور سال 93، هدف از برگزاری مانور را رویارویی با تروریسم، شورش و آماده سازی نیروهای نظامی برای تقویت توانایی های خود برای طراحی و اجرای عملیات مشترک بیان کردند.

ژوئن سال 2013 نیز این رزمایش با حضور هشت هزار نظامی از 19 کشور از جمله آمریکا، انگلیس، فرانسه، ترکیه، عربستان سعودی، مصر و عراق در اردن برگزار شد.

رسانه های خبری در آن زمان اعلام کردند، آمریکا نگران پیامدهای جنگ سوریه بر کشورهای همسایه بویژه اردن، هم پیمان اصلی واشنگتن است که به همراه مصر، با رژیم صهیونیستی معاهده صلح امضا کرده اند.

اردن 370 هزار کیلومتر مرز مشترک با همسایه شمالی خود سوریه دارد.

این رزمایش جدید در حالی برگزار می شود که با وجود چالش سوریه و خطر گروه های تکفیری و تروریستی دست پرورده کشورهای غربی و عربی در سوریه و عراق، آمریکا و کشورهای هم پیمانش با تحولات تازه ای در منطقه از جمله در یمن مواجه هستند.