به گزارش پارس به نقل از العالم، پس از افشای حکایت " واروارا کاراولوا" دانشجوی 19 ساله دانشگاه دولتی مسکو – از معروف ترین دانشگاه های روسیه – که بدون اطلاع خانواده اش درصدد رفتن به ترکیه و سپس سوریه با هدف پیوستن به گروه داعش برآمد، جامعه روسیه شوکه شده است.
خوشبختانه این دختر دانشجوی روس و بیش از ده شهروند از روسیه و کشورهای مستقل همسود که قصد رفتن به سوریه را داشتند، بازداشت شدند.
روسیا الیوم تأکید کرد، انتظار می رود که کاراولوا امروز (پنجشنبه) به روسیه بازگردانده شود و از سوی سرویس های امنیتی روسی مورد بازجویی قرار گیرد تا معلوم شود که چگونه جذب شده و به چه شکل و با کمک چه کسانی برای سفر به ترکیه و سوریه برنامه ریزی کرده است.
رسانه های روسی به نقل از " الکساندر کارابانوف " وکیل این دختر گزارش دادند عناصر تندرو ، با این دختر پس از اینکه از مسکو عازم استانبول ترکیه شد ، دیدار و گذرنامه وی را سرقت و او را به استفاده از مواد توهم زا مجبور کردند.
سازمان ملل اواخر ماه می گذشته ، گزارشی را به شورای امنیت سازمان ملل ارائه کرد که در آن شمار عناصری را که در جمع تروریست های داعش هستند، 25 تا 30 هزار نفر اعلام کرد و افزود که اکثر آنان خارجی هستند.
بر اساس این گزارش ، شمار عناصر داعش در چند ماه گذشته به میزان 70 درصد افزایش یافته است و عناصر تندرو از بیش از صد کشور جهان برای پیوستن به داعش آمده اند.
اطلاعات و آمارهای مرکز بین المللی بررسی افراط گرایی در لندن حاکی از آن است که حدود یک پنجم عناصر خارجی داعش از کشورهای اروپای غربی هستند.
این مرکز همچنین اعلام کرد که درمیان عناصر داعش ، 800 تا 1500 ، نفر از عناصر تندروی روس هستند.
وزیر کشور روسیه روز جمعه (5 ژوئن) در جمع خبرنگاران درباره تشکیل گروه ها و باندهای مرتبط با تحرکات گروه تروریستی داعش نزدیک مرزهای روسیه هشدار داده بود.