به گزارش پارس به نقل از سایت دیده بان حقوق بشر؛ گروهی از نهادهای مدعی حمایت از حقوق بشر می‌کوشند مجمع عمومی سازمان ملل را به صدور قطعنامه‌ای ضد ایرانی ترغیب کنند.

 

تعدادی از نهادهای غیررسمی مدعی فعالیت در زمینه حقوق بشر تلاش می‌کنند زمینه صدور قطعنامه‌ای ضد ایرانی را در مجمع عمومی سازمان ملل متحد فراهم کنند.

 

دیده‌بان حقوق بشر به همراه 36 سازمان فعال دیگر در این حوزه با انتشار نامه‌ای سرگشاده از اعضای مجمع عمومی سازمان ملل خواستند به نفع قطعنامه‌ای ضد ایرانی در حوزه حقوق بشر رأی دهند.

 

در این نامه ادعاهایی بدون ذکر سند در مورد ادامه نقض حقوق بشر در ایران مطرح شده است و در قطعنامه پیشنهادی، از دولت ایران خواسته شده است تا به تعهدات داخلی و بین‌المللی خود پایبند باشد. این قطعنامه 19 نوامبر (28 آبان) در هفتادمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد به رای گذاشته می‌شود. 

 

"سارا لی ویتسون،" مدیر حوزه خاورمیانه دیده بان حقوق بشر مدعی شد: مقامات ایران نباید تصور کنند حالا که توافق هسته‌ای را امضا کرده‌اند، تخلفات حقوق بشر در این کشور به دست فراموشی سپرده شده است. صدور این قطعنامه نشان می‌دهد جامعه بین الملل تخلفات حقوق بشر در ایران را فراموش نکرده است.

 

نهادهای به اصطلاح حامی حقوق بشر نسبت به اعدام مجرمان مرتبط با مواد مخدر در ایران و آنچه فقدان آزادی بیان و آزادی مذهبی در ایران می‌نامند ابراز نگرانی می‌کنند. منع حضور زنان در ورزشگاه‌ها از دیگر مواردی است که دیده بان حقوق بشر را به شدت نگران و متاثر کرده است.