به گزارش پ ارس به نقل از فارس، دیده بان حقوق بشر بحرین ابراز نگرانی شدید خود را از افزایش موارد نقض حقوق بشر از زمان فراخوان برای برگزاری اعتراضات ۱۴ فوریه در تقریبا یک ماه و نیم پیش ابراز داشت.

این دیده بان به اقدامات انجام شده در این دوره از جمله وضع قوانین ظالمانه، افزایش خشونت و بازداشت ها و یورش به خانه ها، کشیده شدن سیم های خاردار و بلوک های سیمانی در اطراف شماری از روستاها اشاره کرد و این اقدامات را نقض مستقیم حق تردد توصیف کرد.

این دیده بان گفت: چشم انتظار آن هستیم که عمل به بسته قوانین جدید (سرکوبگرانه) متوقف شود و همه اقدامات سرکوبگرانه نقض آشکار قوانین و منشورهای بین المللی است که بحرین آن را امضا کرده است زیرا این اقدامات فقط به افزایش وخامت اوضاع منجر خواهد شد.

دیده بان حقوق بشر بحرین همچنین تشکیل گروه های غیرنظامی برای کمک به نیروهای امنیتی را فروپاشی ساختار امنیتی و ارزش های جامعه دانست که باعث افزایش تنش و تفرقه اجتماعی و طایفه ای خواهد شد و عواقب وخیمی به همراه خواهد داشت زیرا ماموریت حفظ امنیت به گروه هایی سپرده شده است که به قانون پاسخ گو نیستند.

این دیده بان افزود: تشکیل این گروه ها مغایر با قانون اساسی است.

بحرین از فوریه سال ۲۰۱۱ میلادی شاهد تظاهرات مسالمت آمیز مردمی برای دستیابی به آزادی است که با سرکوب روبرو شده است.

رژیم بحرین از ترس تشکیل شدن جنبش تمرد در برهه اخیر بر اقدامات سختگیرانه خود و سرکوبگری و بازداشت افراد افزوده است تا اوضاع از کنترلش خارج نشود.