به گزارش پارس به نقل از العالم: این عده خواستارعقب نشینی سریع رژیم صهیونیستی ازخاک فلسطین، تضمین بازگشت آوارگان فلسطینی به سرزمین خود وهمچنین رعایت حقوق شهروندان عرب در اراضی اشغالی شدند.


امضا کنندگان این تومار در اعتراض به نقض حقوق بشر توسط اسرائیل علیه ملت فلسطین، جنبش رو به رشد تحریم مجامع دانشگاهی رژیم صهیونیستی را تایید کردند.

بر اساس این بیانیه همدستی نهادهای آموزشی رژیم اسرائیل در محروم کردن بسیاری از فلسطینیان از حق آموزش و آزادی تحصیلات دانشگاهی از جمله موارد نقض حقوق بشر است.

دراین یادداشت که پایگاه خبری التقریر آن را منتشر کرده است، آمده است: ما امضا کنندگان تومار، دانشمندان انسان شناسی، مخالفت خود را با اقدام های رژیم صهیونیستی در نقض حقوق فلسطینیان مانند اشغال نظامی نوارغزه ، کرانه باختری و قدس شرقی توسط اشغالگران اسرائیلی اعلام می داریم و خواهان تحریم دانشگاههای اسرائیلی همدست با دولت صهیونیستی هستیم.

امضا کنندگان این تومار اعلام کردند، حملات اخیر رژیم صهیونیستی به نوار غزه بیانگر این است که دولتهای جهان و دستگاههای اطلاع رسانی حاکم، به دنبال مجازات اسرائیل برای نقض قوانین بین الملل نیستند.

امضاکنندگان این تومار افزودند: ما دانشمندان انسان شناسی از پیوستن خود به دانشگاهیان سراسر دنیا  برای تحریم نهادهای دانشگاهی اسرائیل ،خبرمی دهیم.

دانشمندان آمریکایی همچنین از جامعه فلسطین خواستند به عنوان گامی ضروری برای تضمین حقوق مردم فلسطین از جمله حق آموزش ، دانشگاههای اسرائیل را تحریم کنند.

بر اساس تصمیم جمعیت امریکایی انسان شناسی "اعلامیه انسان شناسی و حقوق بشر"، انسان شناسی،  حرفه ای است که مستلزم تقویت و حمایت از حقوق مردم در مکان های مختلف با هرفرهنگ و درهر جامعه ای است و با محرومیت اعضای خود  یا دیگران از این حقوق مخالف است  و برای اعتراض و مخالفت با این محرومیت، دارای مسئولیت اخلاقی است.

امضا کنندگان تومار تعهد دادند تا از مشارکت در طرح ها و گردهمایی های نهادهای دانشگاهی اسرائیل و تدریس در دانشگاهها یا مشارکت در کنفرانس ها و دیگرفعالیت های این نهادها و انتشار مجلات دانشگاهی اسرائیلی خودداری کنند و این روند ادامه خواهد داشت تا زمانی که نهادهای اسرائیلی از همدستی با رژیم صهیونیستی برای نقض حقوق فلسطینی ها که صراحتا در قوانین بین المللی عنوان شده و مبتنی بر احترام به حقوق کامل فلسطینینان از سوی اسرائیل است،دست بردارند.