پارک کوهسنگی

پارک کوه سنگی یکی از زیباترین تفرجگاههای شهر مشهد است که همواره مورد توجه گردشگران و مردم شهر بوده است . این پار در جنوب شهر مشهد و در انتهای خیابان دکتر علی شریعتی (کوهسنگی) واقع شده و به علت قرار گیری در دامنه کوه دارای آب و هوایی خنک است . این منطقه دارای امکانات رفاهی و تفریحی متنوعی است و در اطراف آن ، هتل ها و رستورانهای متعددی وجود دارد . کوهسنگی پیشنهاد اول ما برای شروع گشت و گذار در شهر مشهد است

روستای اخلومد (اخلمد)

پیشنهاد بعدی ما به شما رفتن به طبیعت زیبای اطراف شهر مشهد است . این شهر از هر سو با طبیعتی شگفت انگیز احاطه شده و روستاها و ییلاقات زیبای در حوالی شهر وجود دارد که گاهی از دید گردشگران پنهان مانده است . روستای اخلومد یکی از همین مناطقی است که باید ببینید . این روستا در مسیر جاده مشهد به قوچان و در فاصله هشتاد کیلومتری از شهر مشهد واقع شده است . و در ادامه باید در امتداد جاده فرعتی تا جاده آسیایی حدود شانزده کیلومتر پیش بروید . این روستا دارای رودخانه ای خروشان است که در نزدیکی آن ، دو آبشار وجود دارد که یکی از آنها بیش از بیست متر ارتفاع دارد . از روستای (اخلمد) تا خود آبشار حدودا سه کیلومتر راه است که این مسیر را می بایست پیاده طی کنید . در این منطقه باغ های فراوانی به چشم می خورد و به خصوص سیب های آن معروف است . تور کیش را از آژانیهای معتبر سفر باتو بخواهید.

طبیعت زیبای روستای جاغرق

روستای جاغرق دارای طبیعتی خیره کننده و آب و هوایی مطبوع است که برای گشت و گذار تابستانی بسیار ایده آل است . این منطقه در بیست کیلومتری جنوب غربی شهر مشهد و در پنج کیلومتری جنوب غربی شهر طرقبه قرار دارد .

شاندیز مشهد

شاندیز یکی از دیدنی ترین شهرهای اطراف مشهد و تور مشهد است که طبیعتی باشکوه و زیبا دارد و اغلب گردشگران این منطقه را بواسطه زیبایی و همچنین وجود رستوران های متعددش می شناسند . شاندیز در فاصله سی و هشت کیلومتری از جنوب غربی مشهد واقع شده است . این منطقه کوهستانی دارای رودخانه ای خروشان و باغات میوه فراوان است که همچنین جاذبه های تفرحی متعددی دارد . پوستین دوزی یکی از صنایع دستی این منطقه است و میتوانید از فروشگاههای صنایع دستی  این منطقه سوغاتی های جالبی تهیه کنید .

شهر طرقبه

شهر طرقبه در میان گردشگران بسیار پرطرفدار بوده و اغلب آن را بواسطه دیزی های لذیذش می شناسند . این منطقه ، در فاصله شانزده کیلومتری از جنوب غربی شهر مشهد واقع شده و دارای طبیعتی زیبا و باغ های فراوان است . رودخانه‌ای خروشان از کنار این شهر گذر می کند که در پدید آوردن این همه زیبایی بی تاثیر نبوده است . پیشنهاد می کنیم فرصت بازدید از فروشگاههای صنایع دستی و خوردن دیزی در رستوران های سنتی این منطقه را از دست ندهید . 

بند گلستان

این منطقه زیبا یکی از تفرجگاههای شهر مشهد است که در فاصله شش کیلومتری از شهر طرقبه قرار دار د. طول تاج این بند یکصد و بیست متر و ارتفاع آن چهارده متر است . این بند در حدود پانصد سال قدمت دارد و در دوره تیموریان پی ریزی شده است و در ادوار مختلف تغییر شکل داده و بارها مرمت و بازسازی شده است . بند گلستان در فصل بهار و به واسطه بارندگی های فراوان ، پر آب می‌شود و به خصوص در این فصل از سال زیبا خواهد بود .

بند یا سد گلستان در پایین دست شهر طرقبه و شاندیز قرار دارد و آبهای سرازیر شده از این مناطق در پشت این سد جمع می شود . قایق سواری از جمل تفریحات پر طرفدار در این منطقه است .  تور قشم را از دست ندهید.

سد طرق مشهد

سد طرق یکی از جاذبه های دیدنی و تفرجگاههای شهر مشهد است که در فاصله بیست و پنج  کیلومتری از جنوب شرقی شهر قرار دارد . سد طرق ، بر روی رودخانه طرق (در نزدیکی بند قدیمی طرق) احداث شده و ارتفاع آن هشتاد متر است و علاوه بر تامین آب مورد نیاز شهر ، منظره زیبا را پدید آورده است .

شاهان گرماب مشهد

این منطقه بسیار زیبا در فاصله پنجاه و سه کیلومتری از جنوب شهر مشهد قرار دارد . و با قرار گیری در ارتفاعات دارای چشم اندازی باشکوه و آب و هوایی بسیار خنک است . این منطقه دارای چشمه آب گرم است که حرارت آن به چهل و هشت درجه سانتیگراد می ‌رسد . و گفته می شود این آب معدنی دارای خواص درمانی فراوان است و برای بهبود رماتیسم ، آرتروز و عوارض کوفتگی بسیار موثر است . برای رفتن به این منطقه می بایست از جاده فریمان عبور کنید .

روستای زشک

منطقه توریستی و تفریحی زشک دارای طبیعتی خیره کننده و آب و هوایی فرح بخش است . زشک در فاصله سی کیلومتری از شهر مشهد و در میان دره ای زیبا قرار دارد  . همچنین این روستا دارای امکانات متنوعی همچون رستوران های متنوع و معروف است که برای صرف غذا بسیار ایده ال خواهد بود .