شهر وان ترکیه یکی از شهرهای تاریخی و زیبای ترکیه است آب و هوای این شهر بعلت قرار گرفتن در کنار دریاچه وان بسیار معتدل و بی نظیر است راجع به این شهر توریستی وجود دارد می توان به راه های زمینی سفر به آن اشاره کرد که بدلیل همجواری ترکیه با کشورمان می توان از طریق ۳ مرز و با استفاده از اتوبوس های ایران وارد خاک این کشور شد. تور وان یکی از ارزانترین تورهای خارجی برای گردشگران ایرانی به شمار می آید.

از تفریحات مهم تور وان ترکیه که چشم انداز بسیار فوق العاده ای دارد، می توان به دریاچه وان اشاره کرد. دریاچه وان در غرب شهر وان ترکیه واقع شده است اگر بتوانید مسافرت خود را با برخی از مناسبتهای تقویم مانند سال نو میالدی یا روز مادر همزمان کنید، می توانید از تخفیفاتی که اکثر  گفته می شود و فروشگاه هایی که تخفیف دارند را با دیدن Indirim فروشگاهها در نظر می گیرند استفاده ی خوبی کنید. در ترکیه به تخفیف این کلمه بر روی شیشه ها می توانید تشخیص دهید. بر خلاف ایران که از کلمه ی تخفیف و حراج برای دوشیدن خریدار استفاده می شود، تخفیف های ترکیه واقعی است.

یکی از مزیت های شهر وان برای علاقمندان به سفر و خرید، قیمت پایین تور وان ترکیه است. در برخی از فصل های سال شما می توانید با هزینه تقریبا ۴۵۰ هزار تومان، سه شب در یک هتل در شهر وان ترکیه اقامت داشته باشید. شما برای خرید سایر تورهای ترکیه مانند تور استانبول و تور آنتالیا باید هزینه بیشتری را بپردازید.

بازار شهر وان از دو خیابان متقاطع به نامهای کاظم کارابکر و خیابان جمهوریت تشکیل یافته که سراسر این خیابانها مملو ‌از فروشگاهها و مغازه هایی با مارکهای خارجی و ترکی نظیر‎ LC WIKIKI , MAVI , DEFACTO , ‎CLOZIONE , VIAR , DERI , ADIDAS , NIKE , KINITEX , FLO ‎و دیگر مارکها می باشد همچنین در ‌این منطقه فروشگاهای بزرگ و هایپر مارکتهای دیگری نیز وجود دارد‎. ‎بهترین سوغات وان پنیر و عسل آن است.