به گزارش پارس نیوز، 

 مراسم پاس داشت اربعین مادر شهیدان عماد، جهاد و فواد مغنیه و مادر بزرگ جهاد مغنیه روز گذشته با حضور حجت الاسلام شیرازی نماینده ولی فقیه در نیروی قدس سپاه، سردار عروج مشاور فرماندهی کل سپاه، ابوشریف نماینده جنبش جهاد اسلامی در تهران برگزار شد.

در این مراسم مستندی منتشر نشده از زندگی شهید مغنیه پخش شد و سردار عروج دقایقی به سخنرانی پرداخت. 

وی با اشاره به بیش از سه دهه دوستی با حاج رضوان و خانواده‌اش گفت: عماد مغنیه وقتی می‌خواست در مورد شخصیت مادرش با من صحبت کند می‌گفت: او زنی است که در عروس خاورمیانه با آن مختصاتی که داشت ما را در این مسیر تربیت کرد. 

بیشتر بخوانیم:

عکس/ بزرگداشت مادر حزب‌الله

مشاور فرماندهی کل سپاه افزود: زمانی که ارتباط با خانواده مغنیه نزدیک تر شد شخصیت این بانو را بیشتر درک کردم. ایشان زنی مجاهد بود که فرزندانش را در راه مجاهدت برای اسلام تربیت کرد. 

سردار عروج به ذکر خاطراتی از شهید مغنیه پرداخت و گفت: زمانی که فرزند او جهاد می‌خواست متولد شود حاج عماد از من خواست فردی را به او معرفی کنم که در تمام عمر نماز صبحش نه تنها قضا نشده باشد بلکه اول وقت نیز خوانده باشد. من چنین کسی را سراغ داشتم و آوردم در گوش شهید جهاد مغنیه اذان خواند و بعدها نیز خود او شهید شد. 

وی بیان داشت: خیلی سخت است طوری نیروهایت را آماده کنی که وقت عملیات از هر نظر آماده باشند و تو هم نتوانی چیزی را بروز دهی و بی ادعا کارت را کنی. حاج عماد بیش از ۲۵ سال زندگی مخفی داشت و حتی یک عملیات مخفی‌اش در دنیا کشف نشد.

سردار عروج به ذکر خاطره‌ای دیگر از حاج رضوان پرداخت و گفت: ایشان یک شب مرا نزد پدر مادرش برد و گفت حاجی این دو نفر را ببین، حتی یکبار آب شب مانده کسی را به ما نداده‌اند. بعد مرا در اتاقی برد که دری نیم سوخته بود مثل در خانه حضرت زهرا(س) و مشکی تیر خورده. این‌ها را نشانم داد و گفت: نیروهایی که شما برای عملیات از لحاظ امنیتی و نظامی تربیت می‌کنید مرحله آخر به اینجا می‌آورم و تاییدشان را می‌گیرم. برای همین عملیاتی لو نمی‌رود و کشف نمی‌شود. دلیلش همین استعلامی است که از آنها اینجا می‌گیرم. 

وی بیان داشت: در جلسه ای که سید حسن نصرالله هم حضور داشت، حاج عماد گفت: ما چرک زیر ناخن حضرت آقا هم نمی‌شویم. 

در ادامه این مراسم محسن توسلی یکی از خوانندگان کشورمان نیز اثر جدیدش در خصوص مادر حزب الله را برای حضار اجرا کرد.