به گزارش پارس نیوز، 

در شناختنامه قاضی نورالله شوشتری که با تقریظ آیت الله موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان و مقدمه عبدالمجید حکیم الهی، دبیر همایش بین المللی علامه شهید قاضی نورالله شوشتری آغاز شده است، مطالبی پیرامون شخصیت، آثار و فعالیت های علمی، هنرمندی، نگاه بزرگان تشیع و تسنن، تاریخ شهادت، علت و چگونگی شهادت قاضی نورالله شوشتری ذکر شده است.

این کتاب در 5 فصل تهیه شده است و در فصل اول آن که پیرامون شخصیت قاضی نورالله شوشتری است مطالبی درباره تولد و بالندگی، نسب و اجداد، فرزندان، خانواده، استادان، شاگردان و دانش آموختگان، سفر به مشهدمقدس، هندوستان و کشمیر درج شده است.

فصل دوم کتاب پیرامون آثار و فعالیت های علمی قاضی نورالله شوشتری است و در آن به هوش و ذکاوت، اخلاق علمی، مشی تقریبی شهید در شبه قاره هند، علم کلام، تبلیغ مکتب اهل بیت(ع)، نگاشت های علمی شهید در علوم اسلامی، مکاتبات با حکما و اندیشمندان و نگاشته هایی درباره شرح حال قاضی نورالله شوشتری اشاره شده است.

فصل سوم کتاب با عنوان جلوه هایی از هنرمندی قاضی نورالله شوشتری است که در آن به هنر کتاب شناسی توانا، هنر نویسندگی، شاعری، مترجمی و خطاطی شهید بزرگوار اشاره می شود.

فصل چهارم به بررسی نگاه فرزانگان تشیع و اهل سنت پیرامون علامه شوشتری است که سیمای قاضی در بین اندیشمندان شیعه، انصاف در نقد اهل سنت و نگرش علمای اهل سنت درباره قاضی شوشتری را مورد بررسی قرار می دهد.

فصل پنجم کتاب نیز که پیرامون شهادت قاضی نورالله شوشتری است به علت و چگونگی شهادت، تاریخ شهادت، مکان شهادت و مزار قاضی نورالله شوشتری اشاره دارد.

شناختنامه قاضی نورالله شوشتری در 76 صفحه چاپ و برای تألیف آن از 24 منبع استفاده شده است


انتهای پیام/