به گزارش گروه حماسه و مقاومت خبرگزاری فارس، نجیبه ادهمی  مادر شهید مدافع حرم رضا حاجی‌زاده درباره مراسم خواستگاری رضا می‌گوید: وقتی که حدود ۲۰ سالش بود از ملاک‌های همسری که ایده‌آلش بود برایم صحبت کرد. به چند نفر سپردم که یک دختر محجبه برای پسرم می‌خواهم. این را هم بگویم که چون دختر نداشتم، دخترهای سر و زبان‌دار را خیلی دوست داشتم که عروسم شوند تا هم صحبت هم باشیم.

مادر شهید مدافع حرم، رضا حاجی‌زاده

بعد از ۲ ماه پیگیر شدن برای مورد مناسب دختر خانمی را به من معرفی کردند که به تازگی در کوچه‌ ما ساکن شده بود. وقتی از خصوصیاتش گفتند، خواستم هماهنگ کنند که یک روز به منزلشان برویم. به بهانه مهمانی و آشنایی به منزلشان رفتیم.

به پدر مریم گفتم قصد ما از آمدن، خواستگاری است. او هم گفت: ما تازه به این کوچه آمده‌ایم و شما را نمی‌شناسیم. تا خواستم خودمان را دقیق معرفی کنم، آقا رضا گفت: مامان جان! اجازه می‌دهید من شروع کنم. مرد باید خواستگاری کند نه زن!

من هم خوشحال شدم و او شروع کرد «اعُوذُ بِاللّٰهِ مِنَ الشَّیْطٰانِ الرَّجیمِ» و خودش را معرفی کرد. حدود نیم ساعت صحبت کرد و پدر مریم جان هم سکوت کرده بود. سپس گفت پسری که خواستگاری خودش را به دست می‌گیرد پس می‌تواند گلیمش را هم از آب بیرون بکشد و دخترم را خوشبخت کند.

درباره این شهید بیش‌تر بدانید

به گزارش فارس، شهید مدافع حرم رضا حاجی‌زاده اهل آمل از شهدای لشکر عملیاتی ۲۵ کربلا به همراه ۱۲ تن دیگر از یارانش در روز ۱۷ اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۵ در خان‌طومان سوریه به شهادت رسید که پیکرش در معرکه نبرد جا ماند و بعد از چهار سال به وطن بازگشت. از این شهید بزرگوار ۲ فرزند به نام فاطمه حلما و محمدطاها به یادگار مانده است.