به گزارش پارس نیوز، 

نشست رسانه ای گرامیداشت هفته هنر انقلاب اسلامی با حضور اصحاب رسانه در تماشاخانه مهر حوزه هنری برگزار و برنامه های این هفته توسط مسعود شجاعی طباطبایی سرپرست معاونت هنری حوزه اعلام شد.

شجاعی در این نشست اظهار داشت: با توجه به اینکه حوزه هنری در گذشته به عنوان پایگاه و مامنی برای فعالیت های سید شهیدان اهل قلم شهید آوینی بوده است، همزمان با سالروز شهادت این هنرمند شهید، چهارمین گرامیداشت هفته هنری انقلاب اسلامی به میزبانی حوزه هنری برگزار می شود.

وی افزود: برنامه های متنوع فرهنگی، ادبی و هنری برای این هفته در نظر گرفته شده که در مراکز استان ها و مشارکت با سایر سازمان ها و نهادها برگزار خواهد شد.

سرپرست معاونت هنری حوزه بیان کرد: هفته هنر انقلاب اسلامی در روز 20 فروردین با تقدیر از 20 چهره برتر و پویا در عرصه هنر انقلاب افتتاح می شود و تا 27 فروردین ماه ادامه دارد. تدوین مبانی هنر اسلامی و توجه به رویش های هنر انقلاب رویکردهای اصلی این رویداد هنری است.

شجاعی در خصوص انتخاب برگزیدگان هنر انقلاب اظهار داشت: انتخاب برگزیدگان به صورت مرحله به مرحله انجام شده است. محمدرضا دوست محمدی، حمید حسام، مهدی نقویان، حسن روح الامین و محمد حسین مهدویان، 5 تن از افراد برگزیده هستند که به واسطه فعالیت های خود در حال حاضر جز چهره های مطرح و شاخص محسوب می شوند.

وی همچنین رونمایی از کتاب های هنرمندان هنر انقلاب و توجه ویژه به حوزه نشر و تولید محتوا را از دیگر اقدام های مهم در هفته هنر انقلاب برشمرد.

گفتنی است؛ جایزه ویژه این رویداد، 22 سکه تمام بهار آزادی است که به نفر اول هر بخش اختصاص خواهد یافت.