به گزارش پارس نیوز، 

 شبکه الجزیره قطر با اشاره به ورود شیخ "تمیم بن حمد آل ثانی" به ایالت فلوریدا در آمریکا اعلام کرد امیر قطر همکاری راهبردی با آمریکا را بررسی کرد.

بر اساس این گزارش، شیخ تمیم در دیدار با ژنرال "جوزف فووتل" فرمانده قرارگاه مرکزی ارتش آمریکا و فرمانده نیروهای آمریکایی در خاورمیانه راه‌های گسترش روابط و همکاری استراتژیک میان قطر و آمریکا و چشم‌انداز همکاری نظامی و دفاعی در چارچوب بیانیه مشترک توافق امنیتیرا مورد بحث و تبادل نظر قرار داد. این توافق در اولین گفت‌وگوهای راهبردی قطر و آمریکا در فوریه گذشته و نقش آن در هماهنگی تلاش‌های مبارزه با تروریسم اعلام شده بود.

دیوان امیری قطر با بیان این مطلب افزود فووتل از نقش محوری و مشارکت فعال قطر در مبارزه با تروریسم و تلاش برای ثبات امنیت در منطقه از طریق پایگاه هوایی العدید و همکاری مشترک با آمریکا تمجید کرده است.

امیر قطر گفته است همکاری راهبردی میان دوحه و واشنگتن قوی و مستمر است، علاوه بر اینکه دو طرف در زمینه‌های زیادی که منافع مشترک دو کشور و دو ملت دوست را تامین می‌کند،‌همکاری می‌کنند.

امیر قطر در ادامه در نشستی فراگیر شرکت کرد که فرماندهان نظامی قطر و افسران ارشد و فرماندهان زمینی، هوایی و دریایی ارتش آمریکا حضور داشتند. شیخ تمیم پس از آن به مرکز عملیات نیروهای ویژه رفت.

دیدار با مقامات وزارت دفاع آمریکا(پنتاگون)، کنگره، وزیران دارایی و تجارت آمریکا و در نهایت دیدار با ترامپ در روز سه‌شنبه این هفته از جمله مهمترین برنامه‌های امیر قطر در این سفر چند روزه خواهد بود.