به گزارش پارس ، فارس به نقل از سازمان ملل، نخست وزیر اتیوپی هایلماریام دسالن (Hailemariam Dessalegn) در دومین روز نشست عمومی سالانه سازمان ملل متحد هم عنوان نماینده کشورش و هم به عنوان رئیس اتحادیه آفریقا متشکل از ۵۴ دولت عضو سخنرانی کرد و گفت: با صلح و ثبات پایدار در آفریقا، رشد اقتصادی سریع، موهبت منابع طبیعی و رشد طبقه متوسط، این قاره اکنون در حال ترقی کردن است و این قاره توجه شدید دیگر نقاط جهان را به خود جذب کرده است.

همچنین ماسواتی سوم پادشاه سوازیلند، با بیان اینکه اگر ما خواهان دستیابی به اهداف جهانی مان هستیم، ارائه منابع مالی کافی، انتقال فن آوری های سازگار با محیط زیست و کمک های فنی به کشورهای در حال توسعه بسیار حیاتی است، خواهان پای بندی کشورهای توسعه یافته به تعهدات پیشین خود شد.

ماسواتی سوم تصریح کرد: حصول اطمینان از امنیت غذایی و تغذیه مناسب همچنان به عنوان یک اولویت پا برجاست، باید به طور ویژه در دستور کار توسعه پس از ۲۰۱۵ مورد رسیدگی قرار گیرد.

به گفته وی نگرانی ها درباره موانع اساسی در تغییرات آب و هوایی از مهمترین نگرانی های کشورهای جهان سوم به شمار می رود.

رئیس جمهور کامرون پل بیا هم در پیامی که به وسیله وزیر امور خارجه اش قرائت شد، گفت: دستور کار توسعه پس از سال ۲۰۱۵ می باید بر ایجاد مشاغل مناسب به عنوان محرکی برای رشد اقتصادی و توسعه پایدار تاکید کند.

وی همچنین با تاکید بر مقابله با مسائل زیست محیطی بنیادین خواستار اصلاح کل سیستم اقتصادی و مالی بین المللی شد.

موضوع این سال ۶۸ اُمین مجمع عمومی تعیین دستور کار توسعه پس از سال ۲۰۱۵ قرار می گیرد که طرح بلند پروازانه از بین بردن فقر کامل و مسائل منشعب از آن در دهه های پس از پایان دوره اهداف توسعه هزاره را، هدف گرفته است.

هشت هدف که در جلسه سران سال ۲۰۰۰ سازمان ملل متحد به تصویب رسید، شامل: کاهش شدید گرسنگی و فقر مطلق، افزایش دسترسی به مراقبت های بهداشتی و تحصیلات، دستیابی به برابری جنسیتی و ثبات زیست محیطی، کاهش مرگ و میر مادران و کودکان و بیماری ایدز تا قبل از به پایان رسیدن سال ۲۰۱۵ هشت هدف توسعه هزاره است.