به گزارش پارس ، فارس به نقل از دیلی گراف کابینه انگلیس امیدوار است تا با لغو تحریم های میدان مشترک گازی ایران و انگلیس در دریای شمال که در مالکیت دولت ایران و شرکت بریتیش پترولیوم قرار دارد، کاهش ذخایر گازی این کشور را جبران کنند.

بر اساس این گزارش، میدان گازی رهوم ظرفیت که تولید روزانه ۱۹۰ میلیون فوت مکعب گاز معادل ۵ درصد گاز تولیدی انگلیس در روز را دارد، از سال ۲۰۱۰ به علت تحریم های علیه ایران بسته شده است.

در اوایل سال جاری، شرکت بریتیش پترولیوم هشدار داد، تعطیلی طولانی مدت این میدان گازی همچنین تهدیدی برای تعطیلی زودتر از موعد یک میدان گازی دیگر با نام بروس که از این زیرساخت ها استفاده می کند، به وجود خواهد آورد. میدان گازی بروس حدود ۳ درصد گاز تولیدی انگلیس در دریای شمال را تولید می کند.

همچنین کابینه انگلیس اکنون می گویند که به دریافت معافیت برای این میدان گازی از تحریم های ایران نزدیک شده است و این امر به میدان گازی رهوم اجازه خواهد داد تا تولید را از سر بگیرد و آینده میدان گازی بروس نیز تامین خواهد شد.

بر اساس این گزارش، با کاهش تولید گاز انگلیس در دریای شمال و افزایش نگرانی ها از بالا رفتن قیمت این کالای اساسی، لندن به میزان فزاینده ای به واردات گاز وابسته شده است.

مذاکرات در مورد معافیت این میدان گازی از تحریم ها به دنبال دیده شدن نشانه هایی از بهبود روابط ایران و انگلیس پس از روی کار آمدن حسن روحانی آغاز شده است.

اتحادیه اروپا هفته گذشته اعلام کرد، این میدان گازی می تواند از تحریم های بر اساس یکی از قوانین شورای اتحادیه اروپا که در دسامبر ۲۰۱۲ تصویب شده و قوانین پیشین در مورد اقدامات محدودکننده علیه ایران را اصلاح کرده است، معاف شود.

بر اساس گزارش ها، مذاکرات بر این موضوع تمرکز دارد که آیا دیگر شرکت ها مانند بانک هایی که مبادلات مالی مرتبط با این میدان گازی را انجام می دهند، باید از تحریم ها معاف شوند یا نه.

وزارتخانه انرژی و تغییرات جوی انگلیس اعلام کرد، ما در حال همکاری با اتحادیه اروپا برای تضمین امنیت طولانی مدت میدان گازی رهوم در دریای شمال هستیم و در زمان لازم، بیانیه ای صادر می کنیم.

شرکت بی پی نیز اعلام کرد: اولویت ما دریافت تضمین امنیت این میدان گازی و پایبند ماندن به قوانین است.