به گزارش پارس به نقل از مهر، مهندس وحید رحمتی اظهارداشت: رئیس و معاون سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر نیز با حضور در استانهای شمالی کشور، از نزدیک در جریان امدادرسانی به هموطنان این دو استان قرار گرفتند.

وی با عنوان این مطلب که بالاترین افتخار در بحران اخیر برف و کولاک متوجه نیروهای جمعیت هلال احمر است، افزود: خوشبختانه هلال احمر در کنار سایر دستگاه و نهادی توانسته به طور کامل از همه ظرفیت و توان خود برای کمک به هموطنان گرفتار در برف و کولاک استفاده کند.

مدیر روابط عمومی و ارتباطات مردمی جمعیت هلال احمر با عنوان این مطلب که دوربینها نمی توانند همه تلاشهای نیروهای امدادی را ثبت و ضبط کنند، گفت: نیروهای امدادی با کوله پشتی، برای هموطنانی که در برف و کولاک گرفتار شده اند، غذا و دارو می برند.

رحمتی با اعلام اینکه عبور خودروهای امداد و نجات در برخی از مناطق شمالی کشور امکان پذیر نیست، ادامه داد: مناطق صعب العبوری وجود دارد که تنها می بایست با پای پیاده رفت.

وی ضمن دفاع از عملکرد هلال احمر در بحران برف و کولاک شمال کشور، افزود: نیروهای امداد و نجات جمعیت هلال احمر، بدون هیچ چشم داشتی و تنها در راستای اهداف جمعیت هلال احمر که خدمات رسانی به همنوع است، مشغول کمک به هموطنان هستند و اغلب آنها چند روز است که خواب به چشمانشان نیامده است.

رحمتی با بیان این مطلب که قطع برق و آب و سایر کمبودها می بایست توسط سایر دستگاهها مرتفع شود و جمعیت هلال احمر در بحث امداد و نجات از تمام توان خود استفاده کرده است، نسبت به نحوه انتشار خبر سفر رئیس جمعیت هلال احمر به ژنو در برخی رسانه ها انتقاد کرد و گفت: این سفر از قبل تعریف شده بود و دکتر فرهادی به منظور انتخاب دبیرکل فدراسیون بین المللی جمعیت های هلال احمر و صلیب سرخ، به ژنو رفته است.

وی با بیان این مطلب که انصاف نیست تلاشهای نیروهای امداد هلال احمر در بحران برف شمال کشور نادیده گرفته شود، گفت: ۹۰ سال تجربه هلال احمر و تقدیر مقام معظم رهبری از تلاشهای هلال احمر در نجات جان انسانها، کارنامه موفقی از عملکرد هلال احمر است.