به گزارش پارس به نقل از مهر، رئیس مرکز زلزله نگاری استان کرمانشاه اظهار داشت: شایعات مربوط به وقوع زلزله مخرب و شدید در ساعات پایانی و بامداد امشب کاملا کذب است.

فرهاد فروزی گفت: با توجه به تجارب قبلی و آزمایشاتی که بر روی جنس و خاک در منطقه انجام شده است با احتمال قریب به یقین اعلام می کنم که امکان زلزله آنچه که تا کنون داشتیم وجود ندارد.

فروزی گفت: انرژی زمین در حال تخلیه شدن است و با هر پس لرزه امکان وقوع زلزله قوی بیش از پیش از بین می رود.

مردم خونسردی خود را حفظ کنند/ برپایی ۱۰۰۰ تخته چادر در شهرستانهای مرزی

همچنین مدیرعامل هلال احمر استان کرمانشاه به خبرنگار مهر گفت: زلزله ۵.۷ ریشتری در قصرشیرین تا کنون بدون خسارت گزارش شده است.

عادل شفیعی گفت: امکان فروریختن شیشه منازل و یا بناهایی که در اثر زلزله قبلی سست شده اند وجود دارد اما با این اوصاف تا کنون خسارتی گزارش نشده است.

شفیعی ادامه داد: به همه هم استانی ها در مناطق مرزی اطمینان می دهم که هیچ جای نگرانی وجود ندارد چرا که کانون زلزله ها در عراق است و ما فقط پس لرزه ها را حس می کنیم.

وی تصریح کرد: نسبت به ایجاد اردوگاه های مختلف در شهرستانهای مختلف اقدام و برای آرامش مردم در هر شهرستان هزار تخته چادر برای مقابله با حوادث احتمالی برپا کردیم و این فقط برای آرامش خاطر مردم است.

شفیعی تجمع در مقابل فرمانداری و هلال احمر را بی دلیل دانست و گفت: ترک کردن خانه را به مردم توصیه نمی کنیم.

زلزله ها خسارتی نداشتند

مدیرکل بحران و حوادث غیرمترقبه استانداری کرمانشاه نیز در پاسخ به خبرنگار مهر گفت: تا کنون خسارتی به مرکز مدیریت استان گزارش نشده است. محمد نجفی گفت: کلیه اکیپ های امدادی در آماده باش هستند و همه دستگاه های اجرایی از جمله هلال احمر، اورژانس، بسیج، نیروی انتظامی و… کلیه اقدامات از پیش تعیین شده را مرور کرده و آماده وارد عمل شدن هستند.