به گزارش پارس به نقل از ایسنا، دکتر علی صالح آبادی گفت: دیدگاه مثبت وزیر جدید اقتصاد به بازار سرمایه و علاقه مندی وی به توسعه نقش بازار سرمایه در اقتصاد ملی یک سرمایه بزرگ است و باید از نظر مثبت وزیر در جهت توسعه بازار سرمایه استفاده شود.

وی افزود: همچنین حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت در اولیه جلسه شورای عالی بورس نشان دهنده اهمیت وی به بازار سرمایه بود به طوری که وی قبل از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری به نمایندگی از دکتر روحانی از تالار بورس بازدید کرده و حمایت رییس جمهور را از بازار سرمایه اعلام کرد.

به گفته صالح آبادی، وزیر صنعت نیز در اولین جلسه شورای عالی بورس حمایت خود را از بازار سرمایه اعلام کرد که امیدواریم از دیدگاه مثبت وی نیز در جهت توسعه بازار سرمایه استفاده کنیم.

وی به راه اندازی بورس ایده در نیمه دوم سال اشاره کرد و افزود: برنامه ریزی در حال انجام است که بازار ایده در نیمه دوم سال در فرابورس راه اندازی شود.

رییس سازمان بورس با بیان اینکه این بازار به نخبگان کشور و صاحبان ایده و اختراع و اکتشاف می تواند کمک کند، توضیح داد: بسیاری از نخبگان که اکتشافات جدید خود را در اداره ثبت مالکیت های صنعتی به ثبت رسانده اند، جایی برای عرضه، فروش و یا تامین مالی محصولات خود ندارند که بازار ایده این امکان را برای نخبگان فراهم می کند.