به گزارش پارس ، فارس به نقل ازیورونیوز، دست کم ۲۲ دانش آموز به دلیل خوردن غذای مسموم مدرسه ای که دولت در آن غذای رایگان می دهد جان خود را از دست دادند و ۲۵ دانش آموز هنوز در بیمارستان هستند که جسد دست کم ۳ دانش آموز در حیاط مدرسه دفن شد.

بررسی های اولیه نشان داده اند که این غذاها به سمی که در آفت کشهای گیاهی استفاده می شود آلوده بودند؛ این احتمال مطرح شده که این سم در روغن غذا بوده است.

گزارش شده است که صاحبان مغازه ای که روغن استفاده شده در این غذا از آنجا تهیه شده بود از ترس والدین خشمگین دانش آموزان مخفی شده اند.

این نگرانی وجود دارد که شمار قربانیان باز هم افزایش پیدا کند؛ همه دانش آموزان مسموم شده زیر ۱۲ سال سن دارند و حال شماری از آنها وخیم گزارش شده است.

مقامهای مسئول بلافاصله اعلام کردند که به خانواده هر یک از قربانیان معادل حدود ۳۴۰۰ دلار به عنوان غرامت پرداخت می شود.

مدرسه ای که این حادثه در آن رخ داده است از مدارسی است که دولت در آن غذای مجانی ارائه می دهد.

برنامه ارائه غذای مجانی به دانش آموزان به منظور تشویق والدین به تحصیل فرزندانشان اجرا می شود اما غذای ارائه شده معمولا از نظر بهداشتی در وضعیت مطلوبی نیست.

صدها نفر از روستای « ماراخ» در منطقه « ساران» در ایالت شرقی بیهار به دلیل غذاهای مسموم این مدرسه تجمع و اعتراض کردند.

ساعاتی پس از این واقعه والدین خشمگین کودکان در اعتراضهای خیابانی چهار خودروی پلیس را به آتش کشیدند.

بیهار یکی از فقیرترین ایالتهای هند محسوب می شود و در ۲۹ ایالت توزیع غذا در اواسط روز به طور رایگان انجام می شود. مسمومیت غذایی در مدارس در هند به دلیل سطوح ضعیف بهداشت مواد غذایی و اغلب کیفیت پایین مواد غذایی مکرراً روی می دهد.