به گزارش پارس ، تسنیم به نقل از رویترز، قیمت طلا امروز سه شنبه در بازار جهانی ۹ دلار کاهش یافت و به ۱۳۲۶ دلار در هر اونس رسید.

در حالی قیمت طلا طی این روز کاهش داشته است که ارزش دلار کاهش یافته و میزان خرید طلا توسط چین بیشتر شده است.


پس از آنکه فدرال رزرو آمریکا اعلام کرد که تنها زمانی کاهش سیاست محرک اقتصادی را آغاز خواهد کرد که مطمئن شود اقتصاد آمریکا با توان کافی در مسیر ترمیم قرار گرفته است، قیمت طلا نسبت به قیمت ۱۱۸۰ دلار و ۷۱ سنتی که در روز ۲۸ ژوئن به ثبت رسیده بود و پایین ترین سطح قیمت در سه سال گذشته تلقی می شد، افزایشی ۱۵۰ دلاری را تجربه کرد.


این موضع گیری، نگرانی ها از کاهش قریب الوقوع سیاست خرید اوراق قرضه فدرال رزرو را کمتر کرد. سیاست خرید اوراق قرضه در کنار سیاست چاپ اسکناس، جذابیت بازار طلا را افزایش می دهد و مانع از بالا رفتن تورم می شود.


قیمت طلا در مسیر افزایش بیش از ۸ درصدی در ماه جولای قرار گرفته است که بیشترین رشد قیمت ماهیانه در یک تا یک سال و نیم گذشته است.


یک تاجر فلزات گرانبها در هنگ کنگ گفت: « مردم اطمینان بیشتری یافته اند که ریسک های کاهنده قیمت اندکی فرونشسته اند. پیام اخیر از سوی فدرال رزرو بر خلاف دفعات قبل، زیاد نگران کننده نبود. »
وی افزود: « تقاضا از جانب چین کاملا مناسب و بسیار قابل اتکا تر بوده است. خرید چین به جبران بخشی از زیان ناشی از کاهش تقاضا از جانب هند کمک می کند. »


هند، بزرگترین مصرف کننده طلای جهان، امسال قوانین جدیدی را در زمینه واردات طلا وضع کرده است تا از میزان فعلی کسری حساب خود بکاهد.