به گزارش پارس نیوز، 

علیرضا عزیزاللهی مدیرعامل اتحادیه دامداران در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضعیت نهاده های دامی در بازار اظهار کرد: سال گذشته هر کیلو ذرت با نرخ 850، جو 900 و کنجاله سویا یک هزار و 300 تا یک هزار و 400 تومان به تولیدکنندگان عرضه می شد، این درحالی است که امسال نرخ نهاده های دامی حداقل 30 درصد در بازار افزایش یافته است.

وی نرخ کنونی هر کیلو جو یک هزار و 250، ذرت یک هزار و 200 و کنجاله سویا را 2 هزار و 400 تا 2 هزار و 500 تومان در بازار اعلام کرد.

عزیزاللهی بااشاره به اینکه اختلالات اخیر حمل و نقل ، دامداران و مرغداران را برای تامین خوراک دام با بحران روبرو کرده است،بیان کرد: اگرچه تا حدودی اختلالات حمل و نقل کامیون داران فروکش کرده ،اما قیمت کرایه به شدت بالا رفته است به طوریکه کامیون داران افزایش هزینه حمل و نقل را با اخذ مبلغ جداگانه پشت بارنامه جبران می کنند.

مدیرعامل اتحادیه دامداران با اشاره به اینکه کامیون داران به ازای حمل هر کیلو نهاده 50 تومان پشت بارنامه دریافت می کنند، بیان کرد: به عنوان مثال کامیون داران برای حمل بار از بندرعباس و ماهشهر به تهران علاوه بر دریافت کرایه، مبلغی حدود یک میلیون و 200 تا یک میلیون و 500 هزار تومان پشت بارنامه می گیرند که این امر به شدت هزینه های تولید را افزایش داده است و نمی دانیم که دولت برای مهار این موضوع قصد دارد چه کاری انجام دهد؟

وی در پایان در پاسخ به این سوال که آیا وزارت جهاد کشاورزی برنامه خاصی برای توزیع نهاده های دامی در بازار دارد، تصریح کرد:  وزارت جهاد کشاورزی برنامه ای خاصی ندارد و همین قدر که بتواند تمهیداتی بیندیشد تا به موقع نهاده توزیع شود تا کمبود مصنوعی منجر به افزایش قیمت نشود، کفایت می کند.

انتهای پیام/