به گزارش پارس نیوز، 

ارسلان قاسمی، مدیرعامل اتحادیه تکثیر، پرورش و صادرات آبزیان در گفت و گو با خبرنگارصنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به دلایل گرانی ماهی و میگو در بازار اظهار کرد: افزایش قیمت نهاده‌ها، دستمزد، حمل و نقل و...موجب شد تا تولیدکنندگان 8 تا 10 درصد قیمت محصولات خود را نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش دهند که این میزان به سبب بالارفتن قیمت تمام شده، چشمگیر نبوده است.

وی با اشاره به اینکه سیستم دلال بازی در عرضه آبزیان، رونق فراوانی دارد، افزود: با توجه به آنکه محصول حداقل پس از دست به دست شدن میان 3 تا 4 واسطه به دست مصرف کننده می رسد؛ بنابراین همه این عوامل منجربه نوسان چشمگیر قیمت آبزیان در بازار می شود.

قاسمی با انتقاد از بی توجهی سازمان شیلات و میادین میوه و تره بار نسبت به افزایش سرسام آور قیمت ماهی در بازار بیان کرد: سودجویی دلالان و عوامل واسطه منجر به افزایش شدید قیمت آبزیان در بازار می شود که این امر به سبب کاهش قدرت خرید خانوار به ضرر مصرف کننده تمام می شود و این همان موضوعی است که بارها به مسئولان هشدار داده ایم.

این مقام مسئول گفت: قیمت قزل آلا 40 تا 50 درصدی افزایش یافته است، این درحالی است که تنها 10 درصد آن ناشی از افزایش قیمت تمام شده و مابقی مربوط به سودجویی دلالان است.

وی در پایان با اشاره به اینکه افزایش قیمت ماهی ارتباطی به کمبود تولید ندارد، تصریح کرد: امسال حداقل میزان آبزی پروری به 400 هزارتن همانند مشابه سال گذشته می رسد، بنابراین اتفاق خاصی در تولید رخ نداده که بخواهد قیمت ماهی نوسان چشمگیری در بازار داشته باشد.

انتهای پیام/