به گزارش پارس نیوز، 

غلامرضا تقوی مدیر کل دفتر امور گلخانه ها،گیاهان دارویی و قارچ خوراکی وزارت جهاد کشاورزی در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، سطح زیرکشت گلخانه های کشور را بیش از 13 هزار هکتار اعلام کرد و گفت: وزارت جهاد کشاورزی دو برنامه توسعه و اصلاح و بازسازی گلخانه ها را در دستور کار خود قرار داده است که براین اساس امسال 2 هزار و 700 هکتار واحد جدید احداث و 452 هکتار اصلاح و بازسازی خواهد شد.

وی با اشاره به تاثیر تحولات ارزی در احداث گلخانه های جدید افزود: با وجود آنکه بخشی از سازه ها و تجهیزان وارداتی است، از این رو ممکن است بخشی از پیش بینی مورد نظر ما محقق نشود.

تقوی با اشاره به اینکه حوزه بازار تعیین کننده احداث گلخانه های کشور است،بیان کرد: اگر محصولات گلخانه ای در حوزه صادرات جاذبه اقتصادی داشته باشد،  نوسان نرخ ارز کمترین اثر گذاری را در احداث واحدهای جدید خواهد داشت،کمااینکه حوزه گل و گیاه در دوران طلایی خود در طول تاریخ به سر می برد.

به گفته این مقام مسئول با توسعه گلخانه ها میزان مصرف آب به ازای هر هکتارسبزی و صیفی از 18 هزار مترمکعب فضای باز به 9 هزار متر مکعب در فضای گلخانه تقلیل می یابد.

وی با اشاره به اینکه محدودیتی در اعطای تسهیلات گلخانه نداریم،افزود: پس از بررسی درخواست متقاضیان، در صورت اقتصادی بودن طرح نسبت به قیمت تمام شده فروش،محدودیتی در اخذ تسهیلات نسبت به توسعه کشت گلخانه ها وجود ندارد.

مدیرکل دفتر امور گلخانه ها،گیاهان دارویی و قارچ خوراکی در پایان نقدینگی لازم برای احداث هر هکتار گلخانه را حداقل یک میلیارد ومان و حداکثر 20 میلیارد تومان اعلام کرد.

انتهای پیام/

محدودیتی در اعطای تس