به گزارش پارس نیوز، 

علی توسطی رئیس اتحادیه فروشندگان ماشین آلات کشاورزی، صنعتی، ساختمانی و لوازم یدکی کشاورزی در گفت وگو با خبرنگار  صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره وضعیت ماشین آلات صنعتی در کشور اظهار کرد: قیمت ماشین آلات کشاورزی و صنعتی بالارفته است که علت آن را می‌توان افزایش قیمت دلار و بالارفتن قیمت منطقی محصولات و مواد اولیه شرکت‌های دولتی دانست.

وی با اشاره به اینکه بخش خصوصی در تامین  محصولات صنعتی و کشاورزی تحت فشار است تصریح کرد: هیچ امتیازی برای این بخش وجود ندارد و در نهایت کالا، گران تر به دست مصرف کننده و تولیدکننده می‌رسد.

توسطی، در ارتباط با پیش بینی قیمت ماشین آلات کشاورزی در ماه‌های آینده، تصریح کرد: در شش ماهه نخست سال، بیشتر فعل و انفعالات تجاری، تولیدی و فعالیت‌های اقتصادی صورت می‌گیرد که اقبال بیشتری از آن هم وجود دارد و در نیمه دوم سال خرید و فروش کمتر شده و در نتیجه نوسان قیمت هم کاهش می باید.

رئیس اتحادیه فروشندگان ماشین آلات کشاورزی، صنعتی، ساختمانی و لوازم یدکی کشاورزی، با اشاره به اینکه مواد اولیه این دستگاه ها از خارج وارد می‌شود گفت: بنابراین ساخت این دستگاه ها به خارج وابسته است. این درحالی است که شرکت‌های تولیدکننده داخلی جوابگوی نیاز داخلی نیست.

انتهای پیام/