به گزارش پارس نیوز، 

جواد کریمی قدوسی در نشستی بصیرتی پیرامون وضعیت اقتصادی  که امشب در مسجد پیغمبر (ص) خیابان رضوی مشهد برگزارشد در انتقاد به عملکرد مسوولین اظهار کرد: هنگام انتخابات، هزاران قول و وعده می‌دهیم، قسم می‌خوریم؛ اما تا به جایگاه می‌رسیم از دشمن میترسیم.

 نماینده منتخب مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: کسی که قدرت و قانون دستش است، میتواند عزل ونصب کند، سه میلیون کارمند درکابینه اش مشغول به کارند باید کارکند، اگر چنین نمیکند مجرم است.

جواد کریمی قدوسی پیرامون طرح استیضاح از رئیس جمهور گفت: ما نزدیک یک سال دنبال طرح سوال از رئیس جمهور بودیم که موفق نمی‌شدیم اما امروز اعلام وصول شد و رییس جمهور یک ماه وقت دارد به مجلس بیاید واگر توضیحات‌شان قانع کننده نبود قوه قضائیه ادامه روند را باید رسیدگی کند.

وی همچنین افزود: از وظایف ما مسوولین است که صادقانه بامردم صحبت و شفاف‌سازی کنیم، از مشکلات بگوییم، مردم را قانع کنیم که توقعات‌شان را پایین‌تر بیاورند و به ماکمک کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس درباره شرایط امروز کشور بیان کرد: از موقعیت ممتازمان درمنطقه باید استفاده کنیم؛ کشورهای همسایه تشنه روابط تجاری با ایران هستند، ایرانی‌ها حرف اول و آخر دربازار عراق رامی‌زنند و  ۸۰ درصد بازار افغانستان را کالاهای ایرانی تامین می‌کنند.

وی با بیان اینکه اگر ۲۰درصد توجهی را که به غرب داریم را برای همسایگانمان بگذاریم اوضاع خیلی بهترخواهد شد، ادامه داد: وضعیت امروز ما بسیار بهتر از چهل سال پیش است. همین امروز چهار میلیون بشکه نفت به فروش رفت و رقم فروش نفت مادرسال هزارمیلیارد دلاراست.

کریمی قدوسی تصریح کرد: نقدینگی در اختیار مردم هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان است امسال ۳۰درصد درآمد نفتی و ۲۰ درصد مالیات ما نسبت به سال قبل بیشتر بوده، ثروت زیاد است چون مدیریت نمی‌شود اوضاع سکه و ارز و طلا اینگونه شده است. 

وی با بیان اینکه دولت ما یک دولت بدهکار به بانک جهانی است وخزانه خالی است، ادامه داد: وضعیتی که اکنون بر افکار عمومی حاکم شده نتیجه عملیات روانی دشمن است؛ رژیم صهیونستی ۲۴۰ کارشناس عملیات روانی داردو  می‌خواهند به ما القا کنند کار اقتصادتان تمام است و اگر می‌خواهد نجات پیداکنید باید با ما مذاکره کنید.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: کسی اجازه دوباره مذاکره با آمریکا را نمی‌دهد که اگر اتفاق بیفتد بدتر ازسوریه خواهیم شد.

وی ادامه داد: همانطور که فرمانده کل سپاه پاسدارن گفت اگر کسی چه درداخل و چه درخارج فکر مذاکره مجدد باآمریکارا دارد این آرزو را به گور خواهد برد.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی در خصوص شعارهایی که در تظاهرات پیرامون کمک به کشورهای همسایه داده می‌شد، گفت:برای افرادی ک شعار نه عزه نه لبنان و سوریه را رهاکن سرمی‌دهند باید امنیت ملی را معناکرد.

وی ادامه داد: این نیست که فقط در چهارچوب کشورمان امنیت ملی داشته باشیم، تمام کشورها از جانب همسایگان مورد تجاوز قرار می‌گیرند و مگر می‌شود در عراق صدام‌ها حاکم باشند و ما راحت بخوابیم؟

کریمی قدوسی گفت: آمریکایی‌ها از آن طرف دنیا در خلیج فارس برای خودشان حوزه امنیت ملی ایجاد کردند بعد مادر عراق آن هم به دعوت خود شیعیان حصور نداشته باشیم؟

وی نتیجه حضور ایران در منطقه را به لحاظ اقتصادی ارزیابی کرد و گفت: نتیجه حضور ما در منطقه این است که در گذشته روابط تجاری ما باغرب فقط از طریق ترکیه صورت می‌گرفت، اما اکنون بنادر سوریه و کشور عراق هم در اختیار ما است.

جواد کریمی قدوسی درخصوص نظارت مجلس بر هزینه‌های دولت بیان کرد: مجلس بر هزینه‌های دولت نظارت می‌کند؛ ما سازمان دیوان محاسبات داریم که دادستان را هم خودمان انتخاب می‌کنیم اما کنترل قیمت دلار و ارز وظیفه  رئیس جمهور، ستاداقتصادی دولت و بانک مرکزی است.

وی تصریح کرد: با این حال وظیفه اصلی به‌عهده مردم است همانطور که توانستد جلوی تصویب fatf که مصیببتی بدتر ازبرجام بودرا بگیرند.

وی درپایان اظهار کرد: ما از این پیچ تاریخی با هوشیاری مردم عبور خواهیم کرد و دولت هم وظایفی دارد اگر تعدادی از اعضای کابینه را عوض کرده و سیاست‌ها را اعلام کند، جلوی قاچاق کالا و واردات بی‌رویه را بگیرد و درخواست اوراق مشارکت کند، مردم هم همکاری می‌کنند و چرخ عمران واقتصاد به راه خواهد افتاد.

نماینده مردم کلات و مشهد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نباید کار داخل را به مذاکره با غربی هاگره زد، مردم باید از مسوولین خود ببینند که می‌توانند مشکلات‌شان را حل کنند اگر چنین شود مادرسال آینده ۱۵درصد رشد اقتصادی خواهیم داشت.

انتهای پیام/