به گزارش پارس نیوز، 

لاهوتی عضو فراکسیون مستقلین مجلس در برنامه تیتر امشب شبکه خبر گفت: دولت تاکنون با اعضای فراکسیون مستقلین درباره تغییر کابینه رایزنی نداشته است.

 
نقوی حسینی عضو فراکسیون اصولگرایان نیز درباره رایزنی دولت درباره تغییر احتمالی کابینه گفت: دولت با فراکسیون اصولگرایان هم درباره تغییر کابینه مذاکره یی نکرده و صحبتی نشده است.
 
وکیلی عضو فراکسیون امید هم با بیان این که دولت مذاکره مستقیمی پیرامون تغییر کابینه با اعضای فراکسیون امید نداشته است افزود: اعضای فراکسیون امید در دیدار با رئیس جمهور  بر ضرورت تغییر کابینه اصرار داشتند منتهی نظر بیشتر به تغییر جغرافیایی کابینه است یعنی این تغییر باید جامع و جامعه پذیر و ملموس باشد و فقط شامل تیم اقتصادی دولت نباشد زیرا ما در بسیاری از حوزه ها مشکل داریم و حوزه های آموزشی و فرهنگی نیاز به تحرک بیشتر دارد.
 
 در ادامه بحث آقای لاهوتی، مطالبه مجلس و مردم را تغییر تیم اقتصادی بیان کرد و افزود: تیم اقتصادی دولت هماهنگ نیست و هرکدام راه خودش را می رود باید بین وزارت اقتصاد و بانک مرکزی و سازمان مدیریت و برنامه ریزی همگرایی و همبستگی باشد اینها باید برای حل مشکلات به فهمی مشترک برسند.
 
عضو فراکسون مستقلین مجلس با بیان این که اگر دولت در زمینه ترمیم کابینه کاری نکند مجلس خود اقدام خواهد کرد گفت: بانک مرکزی الان تبدیل شده است به مرکز حل مشکلات مالی دولت در حالی که وظیفه بانک مرکزی این نیست. 
 
در ادامه بحث نقوی حسینی عضو فراکسیون اصولگرایان گفت: با تغییر افراد نمی توانیم کاری بکنیم و مشکل صرفا با رفتن آقای سیف و دیگری حل نخواهد شد باید راهبردها را تغییر دهیم دولت باید راهبردهایش را اصلاح کند راهبردهای دولت درباره تورم و رکود باید تغییر کند بعد از این که راهبردها اصلاح شد برای رسیدن به اهداف آن راهبردها افراد جدید با روحیه انقلابی و مدیران جهادی باید به کار گرفته شوند.

 

 

وکیلی عضو فراکسیون امید هم با تایید صحبت نقوی حسینی درباره بی تاثیر بودن جابجایی افراد گفت:  ما پیرامون این که وضع عمومی کشور خوب نیست همه توافق داریم اما سهم دولت در وضع کنونی کشور کمتر از 10 درصد است اما سهمش در راه های برون رفت از این مشکلات بالای 50 درصد.
 
این نماینده مجلس گفت: مشکل ما آنقدر عمیق است که برای برون رفت از آن نیاز به تغییر پارادایم داریم و در شرایط فعلی باید تصمیمی شوک آور بگیریم برای این که در این اوضاع با هر تجویزی در دولت و یا کمیته هماهنگی سران قوا هم کاری نمی شود کرد ما باید تصمیمات بنیادی بگیریم در سطحی که برمی گردد به حوزه ادراک جامعه.

 

 
وکیلی افزود: ذهنیت عمومی مردم  باید تغییر کند و مثبت شود و به تدبیر ما برای فردایش امیدوار شود.
 
لاهوتی در ادامه گفت: تغیر ساختار ها هم کمکی به ما نمی کند اتفاقا ضعف ما فقط در مدیریت است یا همان که آقای نقوی حسینی گفتند در راهبردهاست.

 

 
 
این نماینده مجلس با بیان این پرسش که ژنرال های اقتصادی ما برای مقابله با دشمن کجایند افزود: به اعتقاد شخص من اگر همین تیم اقتصادی دولت به فهمی مشترک و یا راهبردی یکسان برسد باز خوب است. 
 
نقوی حسینی هم گفت: دشمن تیم جنگی علیه ما تشکیل داده و ما هم باید ستاد جنگی تشکیل دهیم  و برای همین هرگونه تغییر کابینه باید بدون تنش انجام شود.
 
در ادامه وکیلی عضو فراکسیون امید افزود: بخشی از کوتاهی دولت در برون رفت از مشکلات مربوط به چینش کابینه است و بخشی به این برمی گردد که دولت روحانی فاقد گفتمان عمومی است هرچند مهمترین امتیاز دولت این بود که توانست در بحرانی ترین شرایط کشور را مدیریت کند هرچند در بهره برداری از برجام ناکام بود و نتوانست از غنیمت برجام خوب استفاده کند.
 

 

نقوی حسنی عضو فراکسیون اصولگرایان هم وحدت همه گروها را در شرایط فعلی کشور ضروری دانست و گفت: ما الان به وحدت نیاز داریم و نباید بحران کارآمدی برای نظام درست کنیم به نظر من نقطه ضعف دولت در راهبردش بوده است ما باید اعتماد را به داخل برگردانیم بیرون برای ما کاری انجام نخواهد داد.
 
نقوی حسینی با بیان این باید از برجام خارج شد افزود: ما با اتکا به دشمن به جایی نمی رسیم ما باید به سرمایه گذار خودمان به کشاورزمان به تولیدکننده خودمان و ظرفیت های داخلی اعتماد کنیم و برای رسیدن به اهداف راهبرد جدید افراد کارآمد و مدیران جهادی را به کار بگیریم.
 
وکیلی عضو فراکسیون امید هم در پایان گفت: من هم معتقد هستم از رهگذر مذاکره در سیاست خارجی به چیزی دست نمی یابیم و تنها با مذاکره با ملت خودمان می توانیم همه چیز به دست آوریم و باید نگاه مچگیرانه مان را به صادر کننده و تولید کننده و سرمایه گذار تغییر دهیم. 

 


انتهای پیام/