به گزارش پارس نیوز، 

جو بایدن، معاون رئیس جمهور پیشین آمریکا با محکوم کردن نحوه عملکرد فعلی دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور در موضوعاتی از جمله مهاجرت اعلام کرد: ما شاهد توهین و حمله همه جانبه به شأن و کرامت انسانی هستیم.

بایدن در سخنرانی خود در آریزونا اعلام کرد: دروغ‌های مضحک و عجیب درباره مهاجران و سیاست‌هایی که کودکان را از آغوش مادرانشان جدا می‌کند، انعکاسی از تاریک‌‌ترین لحظات در تاریخ ماست. معاون باراک اوباما، رئیس جمهور پیشین آمریکا، در ادامه افزود: این مسائل نه تنها مایه شرمساری ملی است بلکه هر گونه اندیشه آمریکا را در دنیا لکه‌دار می‌کند و جایگاه ما را در دنیا تنزل خواهد داد.

بایدن همچنین در سخنرانی خود در آریزونا از خیانت دولت ترامپ به رویاپردازان انتقاد کرد. معاون سابق اوباما از فرمان عفو ترامپ برای جو آرپایو، کلانتر جنجالی ایالت آریزونا که به جرم سرپیچی از حکم دادگاه مجرم شناخته شده بود و نیز کمبود بودجه مدارس، توجه نکردن به پورتوریکو پس از وقوع توفان ماریا نیز انتقاد کرد. بایدن بار دیگر تکرار کرد: ما شاهد توهین همه جانبه به شأن انسانی هم در مرزهای خود، هم در دادگاه‌ها و هم در کلاس‌های درس خود هستیم.

سخنرانی این سیاستمدار آمریکایی اولین انتقاد او از دولت فعلی آمریکا نیست. پیشتر نیز در ماه فوریه معاون اوباما، ترامپ را یک جوک دانست و انتقاد ترامپ از پلیس فدرال آمریکا را یک فاجعه نامید. یک ماه بعد نیز بایدن در اظهارنظری اعلام کرده بود اگر او و ترامپ در یک مدرسه حضور یابند او را برای بی‌احترامی ترامپ به زنان به سختی کتک خواهد زد. بعدها ترامپ در واکنش به اظهارات بایدن در پیامی توئیتری اعلام کرد بایدن هم به لحاظ فیزیکی و هم به لحاظ فکری ضعیف است و او به سختی و به سرعت در این مبارزه شکست خواهد خورد و تمام مسیر را گریه خواهد کرد.

پیشتر نیز در روز پنجشنبه رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه‌ با سی بی اس نیوز در پاسخ به این سوال که بیشتر از همه مایل است چه کسی در انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 شرکت کند، اعلام کرد: رویای من جو بایدن است. ترامپ همچنین در مصاحبه‌ای اعلام کرد: باراک اوباما او (بایدن) را از میان پشته‌ای از زباله‌ها انتخاب کرده است و همه از اینکار او تعجب کردند. من دوست دارم فردی که در انتخابات 2020 شرکت می‌کند بایدن باشد. سخنگوی بایدن در آن زمان از اظهارنظر در این باره خودداری کرد.