به گزارش پارس نیوز، 

حسین پیرمؤذن عصر امروز در هشتمین جلسه کمیته حمایت قضایی از سرمایه‌گذاری استان اردبیل که در سالن جلسات اتاق بازرگانی برگزار شد، اظهار کرد: روز آینده جلسه‌ای با حضور نماینده هیات دولت، مجلس شورای اسلامی و بخش خصوصی با محوریت بررسی استانی کردن تخصیص ارز برای واحدهای تولیدی و تصویب مصوبه‌ای برای جلوگیری از اجرائیات بانکی در خصوص بدهکاران خواهیم داشت.

رئیس اتاق بازرگانی اردبیل ادامه داد: هم اکنون شاهد جنگ نامنظم اقتصادی در کشور هستیم به طوری که تأمین مواد اولیه برای تولید محصولات با مشکل مواجه شده در کنار آن صرافی‌ها یک به یک در حال تعطیلی بوده و دسترسی به LC مقدور نیست.

پیرمؤذن تصریح کرد: با وجود تمام مشکلات قید شده برخی از بانک‌ها با تفسیر نادرست و متفاوت قانون بخش خصوصی بیش از پیش تحت فشار قرار می‌دهند و عدم حمایت صحیح دولت از تولیدکنندگان و بخش خصوصی کشور قابل تامل است و تنها جایی که در حال حاضر بخش خصوصی می‌تواند به آن پناه ببرد قوه قضاییه است.

وی گفت: به زودی کمیته‌ای تحت عنوان نظارت بر محاسبه سود بانکی در قبال سرمایه گذاران استان اردبیل در اتاق بازرگانی تشکیل خواهد شد که این کمیته بر اساس قانون شورای پول و اعتبار امور مربوط به نحوه محاسبه سود بانکی را بررسی خواهد کرد و علاوه برآن عملیات اجرایی بدهکاران بانکی تا آخر شهریور سال ۹۷ متوقف شده است.

انتهای پیام/