به گزارش پارس نیوز، 

سید تقی کبیری با انتقاد از روند افزایش قیمت دلار در بازار گفت:معمولا هر سال در این ایام سال به دلیل در پیش بودن مسافرت ها به مناسبت آغاز سال نو میلادی نرخ ارز با کمی افزایش روبرو می شود اما باید پذیرفت نباید نوسان قیمتی تا این اندازه باشد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد:علی رغم مولفه های اقتصادی، قیمت ها در بازار ارز از اخبار سیاسی نیز متاثر می شود که بخشی از آن تاثیرات روانی است که سوداگران بازار ارز نیز برای دست یابی به سودهای نجومی تلاش می کنند فضای روانی کاذب در بازار ارز تداوم داشته باشد.

لزوم حفظ تعادل نسبی در بازار ارز

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:با اتخاذ تدابیر لازم و برنامه ریزی دقیق می توان تعادل نسبی در بازار ارز را حفظ کرد در این راستا انعقاد پیمان های پولی دو و چند جانبه، مهار فعالیت های سوداگری در بازار ارز و افزایش صادرات باید در دستور کار باشد.

کبیری در ادامه گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به ضرورت حفظ توازن در بازار ارز گفت:کم توجهی به مدیریت بازار ارز می تواند دستاورد دولت در مهار روند افزایش نرخ تورم را با چالش روبرو کند چرا که افزایش نرخ ارز حتی بصورت روانی نیز بازارهای دیگر را تحت تاثیر قرار می دهد.  

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی یادآور شد:با توجه به افزایش درآمدهای ارزی حاصل از فروش نفت در سال های گذشته به دلیل افزایش صادرات نباید دامنه نوسانات ارز زیاد باشد موضوع دیگر اینکه یکی از لازمه های حفظ ثبات نسبی در بازارهای مختلف مدیریت صحیح بازار ارز است.

پایان پیام